BibTex RIS Kaynak Göster

Pollution From Maritime Transportation

Yıl 2012, , 75 - 80, 01.10.2012
https://doi.org/10.1501/Csaum_0000000067

Öz

Maritime trade, advancing in parallel with the rapid development of technology. Furthermore, increasing improvements occur in maritime transport due to its being more secure and more affordable than other transport methods. Increased ship traffic causes pollution of the seas by ships. Maritime transportation has become the most popular way due to several advantages as availability of shipload transporting in large quantities, being cheaper than other types of transport, being less polluting and also requiring less energy.Our country has an intense maritime traffic because of its geographic and geopolitical position. Liquid and solid waste is discharged by ships and other marine vehicles which cause sea pollution. The aim of this article is to explain national and international protection measurements to prevent pollution caused by maritime transport in recent years

Kaynakça

  • Anonim, 1997. 21. Yüzyıla girerken denizciliğimiz – Denizcilik Müsteşarlığı
  • Jöhnsson 2006. Regulations for the prevention of pollution by garbage from ships. (World Maritime University)
  • Anonim, 2010a. İller bazında denizyolu taşıma istatistikleri, Denizcilik Müsteşarlığı 2010.
  • Anonim, 2010b. Gemilerden Atık Alınması ve Atıkların Kontrolü Yönetmeliği, Denizcilik Müsteşarlığı, www.denizcilik.gov.tr.
  • Anonim, 2011a. Atık alım hizmeti veren belgeli liman sayısı – Çevre ve Şehircilik Bakanlığı.
  • Anonim, 2011b. Kara Kökenli Kirliliğin Kontrolü Aktivite Merkez – Çevre ve Orman Bakanlığı.
  • Anonim, 2011c. Barselona Sözleşmesi’nin taraf olduğumuz Protokolleri - T.C Dışişleri Bakanlığı.
  • Anonymous, 2011. International Convention for the Prevention of Marine Pollution from Ships, 1973, as modified by the Protocol of 1978 relating thereto (MARPOL 73/78), International Maritime Organization, www.imo.org

Deniz taşımacılığından kaynaklanan kirlilik

Yıl 2012, , 75 - 80, 01.10.2012
https://doi.org/10.1501/Csaum_0000000067

Öz

Deniz ticareti, ilerleyen teknolojiye paralel olarak hızlı bir gelişme kaydetmektedir. Bununla birlikte deniz taşımacılığı, diğer taşımacılık yöntemlerinden daha güvenli ve daha hesaplı olması nedeniyle sürekli olarak gelişme göstermektedir. Artan gemi trafiği denizlerin gemiler tarafından kirletilmesine sebep olmaktadır. Bir seferde büyük miktarlarda yüklerin taşınabilmesi, taşıma maliyetinin diğer taşıma türlerine göre ucuz olması, çevreyi daha az kirletmesi ve taşınan yük birimi başına tüketilen enerjinin diğer ulaşım türlerine göre daha az olması gibi nedenler, denizyolu taşımacılığını çok tercih edilen taşıma türü haline getirmiştir. Coğrafik ve jeopolitik konumu nedeniyle yoğun deniz trafiğinin yaşandığı Türkiye denizlerindeki kirlilik, büyük ölçüde gemi ve diğer deniz araçlarından atılan sıvı ve katı atıklar tarafından oluşturulmaktadır. Bu literatür derlemesinin amacı, son yıllarda Türkiye’de ve dünya genelinde artan deniz taşımacılığının neden olduğu kirliliği engellemek için uygulanmakta olan ulusal ve uluslararası tedbirleri açıklamaktır

Kaynakça

  • Anonim, 1997. 21. Yüzyıla girerken denizciliğimiz – Denizcilik Müsteşarlığı
  • Jöhnsson 2006. Regulations for the prevention of pollution by garbage from ships. (World Maritime University)
  • Anonim, 2010a. İller bazında denizyolu taşıma istatistikleri, Denizcilik Müsteşarlığı 2010.
  • Anonim, 2010b. Gemilerden Atık Alınması ve Atıkların Kontrolü Yönetmeliği, Denizcilik Müsteşarlığı, www.denizcilik.gov.tr.
  • Anonim, 2011a. Atık alım hizmeti veren belgeli liman sayısı – Çevre ve Şehircilik Bakanlığı.
  • Anonim, 2011b. Kara Kökenli Kirliliğin Kontrolü Aktivite Merkez – Çevre ve Orman Bakanlığı.
  • Anonim, 2011c. Barselona Sözleşmesi’nin taraf olduğumuz Protokolleri - T.C Dışişleri Bakanlığı.
  • Anonymous, 2011. International Convention for the Prevention of Marine Pollution from Ships, 1973, as modified by the Protocol of 1978 relating thereto (MARPOL 73/78), International Maritime Organization, www.imo.org
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA28NR96KK
Bölüm Makale
Yazarlar

Yusuf Koray Küçük Bu kişi benim

Akasya Topçu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012

Kaynak Göster

APA Küçük, Y. K., & Topçu, A. (2012). Deniz taşımacılığından kaynaklanan kirlilik. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 4(2), 75-80. https://doi.org/10.1501/Csaum_0000000067
AMA Küçük YK, Topçu A. Deniz taşımacılığından kaynaklanan kirlilik. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi. Ekim 2012;4(2):75-80. doi:10.1501/Csaum_0000000067
Chicago Küçük, Yusuf Koray, ve Akasya Topçu. “Deniz taşımacılığından Kaynaklanan Kirlilik”. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi 4, sy. 2 (Ekim 2012): 75-80. https://doi.org/10.1501/Csaum_0000000067.
EndNote Küçük YK, Topçu A (01 Ekim 2012) Deniz taşımacılığından kaynaklanan kirlilik. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi 4 2 75–80.
IEEE Y. K. Küçük ve A. Topçu, “Deniz taşımacılığından kaynaklanan kirlilik”, Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, c. 4, sy. 2, ss. 75–80, 2012, doi: 10.1501/Csaum_0000000067.
ISNAD Küçük, Yusuf Koray - Topçu, Akasya. “Deniz taşımacılığından Kaynaklanan Kirlilik”. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi 4/2 (Ekim 2012), 75-80. https://doi.org/10.1501/Csaum_0000000067.
JAMA Küçük YK, Topçu A. Deniz taşımacılığından kaynaklanan kirlilik. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi. 2012;4:75–80.
MLA Küçük, Yusuf Koray ve Akasya Topçu. “Deniz taşımacılığından Kaynaklanan Kirlilik”. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, c. 4, sy. 2, 2012, ss. 75-80, doi:10.1501/Csaum_0000000067.
Vancouver Küçük YK, Topçu A. Deniz taşımacılığından kaynaklanan kirlilik. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi. 2012;4(2):75-80.