Öğretim tasarımı; öğrenme-öğretme sürecindeki çalışmaları,
etkili ve verimli sonuçlar elde etmek için sistematik biçimde
tasarlamayı sağlamaktadır. Günümüze kadar pek çok öğretim tasarım
modeli geliştirilmiş ve bu modellerin farklı şekillerde sınıflandırıldığı
görülmüştür. Bu çalışmada öğretim tasarım modelleri; sınıf, ürün ve
sistem odaklı olmak üzere üç grupta incelenmiştir. Yapılan çalışmada
her gruptan en çok kullanılan öğretim tasarım modelleri ele alınmış ve
toplamda 12 model genel özeliklerine, tasarım ve uygulama süreçlerine
göre birbiriyle karşılaştırılmıştır. Yapılan bu çalışma, öğretim
tasarımcılarının amacına en uygun tasarım modelini seçmelerine
yardımcı olacaktır.
Instructional design provides a systematic design in order to get effective and productive results in the teaching-learning process. Until today, many instructional design models have been developed, and it has been seen that these models have been classified in different ways. In this study, instructional design models have been analyzed in three groups. These groups are classroom-oriented models, product-oriented models, and system-oriented models. In this study, commonly used instructional design models have been analyzed in each group, and 12 patterns have been compared totally according to their general features and design-applying process. This study will contribute to instructional designers in choosing the most relevant design model
Diğer ID | JA47BA95HU |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 49 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.