BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretim tasarımcıları için bir yol haritası: Öğretim tasarım modellerinin karşılaştırılması

Yıl 2016, Cilt: 49 Sayı: 1, 105 - 140, 01.05.2016
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001377

Öz

Öğretim tasarımı; öğrenme-öğretme sürecindeki çalışmaları,
etkili ve verimli sonuçlar elde etmek için sistematik biçimde
tasarlamayı sağlamaktadır. Günümüze kadar pek çok öğretim tasarım
modeli geliştirilmiş ve bu modellerin farklı şekillerde sınıflandırıldığı
görülmüştür. Bu çalışmada öğretim tasarım modelleri; sınıf, ürün ve
sistem odaklı olmak üzere üç grupta incelenmiştir. Yapılan çalışmada
her gruptan en çok kullanılan öğretim tasarım modelleri ele alınmış ve
toplamda 12 model genel özeliklerine, tasarım ve uygulama süreçlerine
göre birbiriyle karşılaştırılmıştır. Yapılan bu çalışma, öğretim
tasarımcılarının amacına en uygun tasarım modelini seçmelerine
yardımcı olacaktır.

A Roadmap for Instructional Designers: A Comparison of Instructional Design Models

Yıl 2016, Cilt: 49 Sayı: 1, 105 - 140, 01.05.2016
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001377

Öz

Instructional design provides a systematic design in order to get effective and productive results in the teaching-learning process. Until today, many instructional design models have been developed, and it has been seen that these models have been classified in different ways. In this study, instructional design models have been analyzed in three groups. These groups are classroom-oriented models, product-oriented models, and system-oriented models. In this study, commonly used instructional design models have been analyzed in each group, and 12 patterns have been compared totally according to their general features and design-applying process. This study will contribute to instructional designers in choosing the most relevant design model

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA47BA95HU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Esra Keleş Bu kişi benim

Semra Fiş Erümit

Abdullah Özkale Bu kişi benim

Nükef Aksoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 49 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Keleş, E., Fiş Erümit, S., Özkale, A., Aksoy, N. (2016). A Roadmap for Instructional Designers: A Comparison of Instructional Design Models. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 49(1), 105-140. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001377
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.