BibTex RIS Kaynak Göster

Yer ve Çevre Bilimleri Eğitiminde Sanal Arazi Gezileri

Yıl 2011, Cilt: 44 Sayı: 1, 91 - 106, 01.05.2011
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001217

Öz

Laboratuvar deneyleri, örnek incelemeleri, arazi gezileri, yer ve çevre bilimleri derslerinin temel bileşenleri olarak karşımıza çıkmaktadır. Arazi gözlem ve gezileri zaman, mesafe, maliyet, öğrenci sayısının fazla olması, güvenlik ve çevresel koşulların karmaşıklığı
gibi bir takım faktörler tarafından kısıtlanmaktadır. Son yıllarda yukarıda sayılan kısıtlamalar nedeniyle arazi gezilerinin güç ve ilgi kaybettiği, sanal arazi gezilerinin gerçek arazi gezilerinin alternatifi olarak düşünülmeye başlandığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı
yer ve çevre bilimleri eğitiminde kullanılan sanal arazi gezilerinin tarihsel geri planını ve gelişimini araştırmaktır. Ayrıca yer ve çevre bilimleri eğitiminde öğrenci merkezli, anlamlı ve daha derin bir öğrenme ortamı sağlamada sanal gerçekliğin potansiyeli ve sınırlılıkları da tartışılmaktadır

Virtual Field Trips in Education of Earth and Environmental Sciences

Yıl 2011, Cilt: 44 Sayı: 1, 91 - 106, 01.05.2011
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001217

Öz

Laboratory exercises, field observations and field trips are fundamental parts of many earth science and environmental science courses. Field observations and field trips can be constrained because of distance, time, expense, scale, safety, or complexity of real-world environments. During the last decades actual field trips have been losing power and attention because of the limitations mentioned above and virtual field trips have been started to think as an alternative to the actual field trips. The aim of this study is to research the historical background and development of the virtual field trips in education of earth and environmental sciences. It is also discussed the potential and limitations of the virtual reality to provide and support student-centered, meaningful and deeper learning environment

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA82SG89DE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Onur Çalışkan

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 44 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çalışkan, O. (2011). Virtual Field Trips in Education of Earth and Environmental Sciences. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 44(1), 91-106. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001217
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.