Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Müzik Bölümlerindeki Program Değişiklikleri

Yıl 2018, Cilt: 51 Sayı: 3, 101 - 126, 01.12.2018
https://doi.org/10.30964/auebfd.454775

Öz

Araştırmanın amacı, Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri
(AGSL)’nin müzik bölümlerinde kuruluşundan günümüze yapılan program
değişikliklerinin incelenmesi ve bu durumun eğitim - öğretim etkinliklerinin
gerçekleştirilmesindeki rolünün uzman ve öğretmen görüşlerine göre
değerlendirilmesidir. Bu araştırma, AGSL müzik bölümlerinde yapılmış olan
değişikliklerin eğitim-öğretim etkinliklerinin gerçekleştirilmesinde ne ölçüde
yer aldığının araştırılması; araştırma sonucunda elde edilen sonuç ve öneriler
doğrultusunda uygulamalardaki eksikliklerin giderilmesi, bu konu ile ilgili
yapılabilecek çalışmalara yol göstermesi ve kaynak oluşturması bakımından önem
taşımaktadır. Araştırma betimsel türde olup model olarak tarama modeli ile
yürütülmüştür. Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde 2016-2017 öğretim
yılında görev yapmakta olan öğretmenlere yöneltilen görüşme soruları ve alan
uzmanları ile yapılan görüşmeler ile veriler toplanmıştır. Araştırmada elde
edilen bulgular ve program değişiklikleri ayrıntılı olarak verilmiş, AGSL’nin
kuruluşundan günümüze bütün ders değişiklikleri ayrıntılı olarak ele
alınmıştır. Mevcut ders programı ile ilgili görüşler ve önceki programların
karşılaştırılması dâhil birçok bulguya ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda,
öğretmenler ve uzmanlar yapılan program değişikliklerinin iyi niyetli bir
yaklaşımla gerçekleştirildiğini belirtseler de altyapı eksikliğinin mevcut ders
programını kullanmakta sorunlar yaratabileceğine inanmaktadırlar. Gelecekte
yapılacak çalışmalarda, program değişikliğinin ardından mezun olacak ilk
öğrencilerin başarı durumlarının incelenmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Artut, K. (2004). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Balcı, A. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma. (11. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Fraenkel, J. R., ve Wallen, N. E. (2009). How to design and evaluate research in education. New York, NY: McGraw-Hill.
  • Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinin haftalık ders çizelgeleri değişti. (2016). http://www.egitimveegitim.com/mebden_haberler/1990-guzel_sanatlar_ve_spor_liselerinin_haftalik_ders_cizelgeleri_degisti.html adresinden erişilmiştir.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2008). Ortaöğretimde Okul Çeşitliliğin Azaltılması Genelgesi. www.mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/745.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2016). Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği. http://ogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_11/03111224_ooky.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Özal, K. (2010). Beşinci Bölge Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinin Müzik Bölümlerinde Okuyan 9, 10, 11 ve 12. Sınıf Öğrencilerinin Beklentileri Arasındaki Farklar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ondokuzmayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Resmi Gazete. (2009). Millî Eğitim Bakanlığı Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Yönetmeliği. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2009/06/20090616-7.htm adresinden erişilmiştir.
  • San, İ. (2000). Sanat eğitimi kuramları. İstanbul: Ütopya Yayınevi.
  • Seyidoğlu, H. (2009). Bilimsel araştırma ve yazma el kitabı. İstanbul: Güzem Can Yayınları.
  • Sülün, E. (2007). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri’nde Verilen Müzik Eğitiminin Öğrencilerin Meslek Seçimine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Talim Terbiye Kurulu. (2016) 1975’ten Günümüze Kurul Kararları. http://ttkb.meb.gov.tr/www/gecmisten-gunumuze-kurul-kararlari/icerik/152 adresinden erişilmiştir.
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler yaklaşımlar ve türkiye’deki durum. Ankara: Evrensel Müzik Evi
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2018, Cilt: 51 Sayı: 3, 101 - 126, 01.12.2018
https://doi.org/10.30964/auebfd.454775

Öz

Kaynakça

  • Artut, K. (2004). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Balcı, A. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma. (11. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Fraenkel, J. R., ve Wallen, N. E. (2009). How to design and evaluate research in education. New York, NY: McGraw-Hill.
  • Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinin haftalık ders çizelgeleri değişti. (2016). http://www.egitimveegitim.com/mebden_haberler/1990-guzel_sanatlar_ve_spor_liselerinin_haftalik_ders_cizelgeleri_degisti.html adresinden erişilmiştir.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2008). Ortaöğretimde Okul Çeşitliliğin Azaltılması Genelgesi. www.mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/745.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2016). Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği. http://ogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_11/03111224_ooky.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Özal, K. (2010). Beşinci Bölge Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinin Müzik Bölümlerinde Okuyan 9, 10, 11 ve 12. Sınıf Öğrencilerinin Beklentileri Arasındaki Farklar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ondokuzmayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Resmi Gazete. (2009). Millî Eğitim Bakanlığı Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Yönetmeliği. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2009/06/20090616-7.htm adresinden erişilmiştir.
  • San, İ. (2000). Sanat eğitimi kuramları. İstanbul: Ütopya Yayınevi.
  • Seyidoğlu, H. (2009). Bilimsel araştırma ve yazma el kitabı. İstanbul: Güzem Can Yayınları.
  • Sülün, E. (2007). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri’nde Verilen Müzik Eğitiminin Öğrencilerin Meslek Seçimine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Talim Terbiye Kurulu. (2016) 1975’ten Günümüze Kurul Kararları. http://ttkb.meb.gov.tr/www/gecmisten-gunumuze-kurul-kararlari/icerik/152 adresinden erişilmiştir.
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler yaklaşımlar ve türkiye’deki durum. Ankara: Evrensel Müzik Evi
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşe Çakır İlhan 0000-0002-6119-9928

Yiğit Karabulut 0000-0002-5750-3341

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 51 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çakır İlhan, A., & Karabulut, Y. (2018). Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Müzik Bölümlerindeki Program Değişiklikleri. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 51(3), 101-126. https://doi.org/10.30964/auebfd.454775
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.