Bu araştırmada, insanların öğrenmeyi gerçekleştirebilmeleri için ihtiyaç duydukları bilgiye ulaşma arzusu olan epistemik merak ile bireylerin eğitim hayatlarındaki akademik hedeflerine ulaşma isteği olarak ifade edilen akademik motivasyon kavramları üzerinde çalışılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yönteminin bir türü olan korelasyonel karşılaştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 2020-2021 eğitim öğretim yılında Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümünün 1.2.3. ve 4. sınıflarında öğrenim görmekte olan 158 öğrenci katılmıştır. Araştırma kapsamında sınıf öğretmeni adaylarının epistemik merak düzeyleri, Litman ve Spielberger (2003)’in geliştirip, Yazıcı (2020) tarafından Türkçe’ ye uyarlanan “Epistemik Merak Ölçeği” aracılığıyla; akademik motivasyon düzeyleri ise Bozanoğlu (2004) tarafından geliştirilen “Akademik Güdülenme Ölçeği” ile belirlenmiştir. Verilerin analizinde bağımsız t-testi, Mann Whitney u-testi, Kruskal Wallis h-testi ve basit doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, epistemik merak ve akademik motivasyon arasındaki bağıntının pozitif yönde ve orta düzeyde olduğu belirlenmiştir.
sınıf öğretmeni adayları epistemik merak motivasyon akademik motivasyon
Bu araştırmada insanların öğrenmeyi gerçekleştirebilmeleri için bilgilere ulaşma arzusu olan epistemik merak ile bireylerin eğitim hayatlarındaki akademik hedeflerine ulaşma isteği olan akademik motivasyon kavramları üzerinde çalışılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama türlerinden biri olan korelasyonel karşılaştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 2020-2021 eğitim öğretim yılında Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümünün 1.2.3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören 158 öğrenci katılmıştır. Araştırma kapsamında sınıf öğretmeni adaylarının epistemik merak düzeylerine ilişkin veriler, Litman ve Spielberger (2003) tarafından geliştirilen ve Yazıcı (2020) tarafından da Türkçe’ ye uyarlanan “Epistemik Merak Ölçeği” aracılığıyla ve akademik motivasyonlarına ilişkin veriler ise Bozanoğlu (2004) tarafından geliştirilen “Akademik Güdülenme Ölçeği” aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmada bağımsız t-testi, Mann Whitney u-testi, Kruskal Wallis h-testi, Pearson korelasyon analizi ve basit doğrusal regresyon analizi yöntemleri kullanılmıştır. Epistemik merak ve akademik motivasyon arasındaki korelasyon analizi sonucunda, pozitif yönde ve orta düzeyde bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Sınıf öğretmeni adayları epistemik merak akademik motivasyon
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 57 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.