Eğitimin ilk basamağı olan okul öncesi eğitimde öğretmenin kişisel ve mesleki özellikleri ve yetkinlikleri son derece önemlidir. Okul öncesi öğretmenlerinin demografik özellikleri, mesleğe adanmışlıkları ve çocuk sevme düzeylerinin sınıf yönetimi becerilerini yordama durumlarının belirlenmesinin amaçlandığı araştırmada nicel araştırma yöntemi olan yordayıcı korelasyonel araştırma modelinden yararlanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, basit seçkisiz örnekleme ile ulaşılmış 298 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında “Demografik Bilgi Formu”, “Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği”, “Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Ölçeği”, “Barnett Çocuk Sevme Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde ise SPSS 22 programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerindeki yordayıcıların belirlenmesi amacıyla kurulan regresyon analizi istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Buna göre sınıf yönetimi becerilerinin %43’ü regresyon modeline alınan değişkenler tarafından yordanmaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar alan yazındaki araştırma bulguları ile tartışılarak önerilerde bulunulmuştur.
okul öncesi eğitim okul öncesi öğretmenleri sınıf yönetimi mesleğe adanmışlık çocuk sevme
The personal and professional characteristics and competencies of the teacher are extremely important in preschool education, which is the first stage of education. In research, it was aimed to determine the pre-school teachers' demographic characteristics, their engagement with the profession, and their level of liking of children to predict their classroom management skills. The predictive correlational research model, which is a quantitative research method, was used in the study. The sample of the study consists of 298 preschool teachers reached by simple random sampling. "Demographic Information Form", "Classroom Management Skills Inventory for Preschool Teachers ", "Teachers’ Professional Engagement Scale", and "Barnett Liking of Children Scale" was used to collect data. SPSS 22 program was used in the analysis of the data. As a result of the research, the regression analysis established to determine the predictors of teachers' classroom management skills was found to be significant. Accordingly, 43% of classroom management skills are predicted by the variables included in the regression model. The results obtained from the research were discussed with the research findings in the literature and recommendations were made.
preschool education preschool teachers classroom management engagement to the profession liking of children
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 58 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.