The individual application option has been formulated as an opportunity to apply to the Constitutional Court against Turkish law's final proceedings and decisions that became final after September 23, 2012. It has been described as an important step in the development of national judicial processes. The Individual application option is a right guaranteed by the Constitution and the final point of the right to access to a court within the country, therefore it should be effective, accessible, and regulated by clear rule sets. In this context; The basic requirement is that the legal regulations pertaining to the right to individual application are consistent within themselves. Consideration of existing inconsistencies by the Constitutional Court may provide a soft interpretation approach in terms of future case law and prevent loss of rights. Consideration of current inconsistencies by the Constitutional Court can provide a soft interpretation approach for future cases and prevent loss of rights. Even if the Court develops attention to this issue, there is no doubt that it will only provide temporary protection against the tardiness of the legislative process. Even if problems and deficiencies are tolerated in practice, legal regulations must be completely clear in a state of law.
In Turkish law, tax regulations are not gathered under a single code and are scattered within the legislation. Due to this disorganization, gaps, and contradictions in the legislation emerge as an inevitable result. Considering and eliminating these deficiencies is important in terms of preventing the loss of rights.
The Constitutional Court Individual Application Application by Complaint Union Customs Code Manifest Error of Assessment
Türk hukukunda 23 Eylül 2012 tarihinden sonra kesinleşen nihai işlem ve kararlar aleyhine Anayasa Mahkemesi’ne başvuru imkanı olarak biçimlendirilen bireysel başvuru yolu, uygulanmaya başlandığı tarihten bu yana ülke içi hak arama mekanizmalarının geliştirilmesinde önemli bir adım olarak nitelendirilmiştir. Bireysel başvuru T.C. Anayasası ile güvence altına alınmış bir hak olmasının yanı sıra mahkemeye erişim hakkının ülke içindeki nihai noktasını oluşturduğundan etkinliği, erişilebilirliği ve açık kural setleriyle düzenlenmiş olması büyük önem arz etmektedir. Bu çerçevede; bireysel başvuru hakkına ilişkin hükümleri havi yasal düzenlemelerin kendi içinde yeknesak olması temel gerekliliktir. Olası belirsizliklerin T.C. Anayasa Mahkemesi tarafından göz önüne alınması gelecek içtihatlar bakımından bir yumuşak yorum yaklaşımı sağlayarak hak kaybı yaşanmasını engelleyebilir. Mahkeme tarafından bu yönde bir farkındalık geliştirilse dahi bunun ancak yasama sürecinin hantallığına karşı geçici bir güvence oluşturacağına şüphe yoktur. Bir hukuk devletinden beklenen, sorun ve eksikler uygulamada ne kadar tolere ediliyor olursa olsun yasal düzenlemelerin uygulamada bir toleransa ihtiyaç duyulmayacak biçimde netleştirilmesi olacaktır.
Türk hukukunda vergi düzenlemeleri tek bir Kanun altında toplanmamış olup mevzuat içinde dağınık durumdadır. Bu dağınıklık tüm düzenlemelerin aynı anda göz önüne alınmasını zorlaştırdığı için mevzuat içi boşluk ve çelişkilerin oluşması kaçınılmaz bir netice olarak ortaya çıkmakta, bu aksaklıkların fark edilmesi hak kaybı yaşanmaması bakımından önem arz etmektedir.
Anayasa Mahkemesi Bireysel Başvuru Yolu Şikayet Yoluyla Müracaat Birlik Gümrük Kodu Bariz Takdir Hatası
Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü nezdinde, Kamu Hukuku Tezli Yüksek Lisans Programı’nda vermeye devam ettiği "Anayasa Mahkemesi'ne Bireysel Başvuru" dersi ile bu çalışmanın ortaya çıkmasına vesile olan, önerileriyle geliştiren ve desteğini hiçbir zaman esirgemeyen Sayın Hocam Doç. Dr. A. Ersoy Kontacı’ya içten teşekkürlerimi sunmayı borç bilirim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Haziran 2023 |
Kabul Tarihi | 25 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 73 Sayı: 1 |