According to formal resources there are 9.995 settled foreigners from different nations in Alanya. Settled foreigners from German generate the majority of the settled foreigners. The second one is Scandinavian and the third one is Russian settled foreigners. Buying behavior is effected from different factors like personal, socio-cultural, psychological factors. Nationality is sub-factor of socio-cultural factors. So, this study was carried out to analyze the effect of nationality of settled foreigners on buying behaviour. Within this research, 350 of settled foreigners have been made a questionnaire, but 26 questionnaires have not been analyzed because of
missing data. In the analysis carried out with a total of 324 questionnaires,
“SPSS 13 for Windows” statistical program has been used. In this context,
research results suggest that nationality has an effect on buying behaviour of
settled foreigners.
Resmi kaynaklara göre Alanya’da 9.995 farklı milliyetten yerleşik yabancı bulunmaktadır. Yerleşik yabancıların çoğunluğunu Almanlar oluşturmaktadır. İkincisi İskandinavlar ve üçüncü Ruslardır. Satın alma davranışı kişisel, sosyo-kültürel ve psikolojik faktörler gibi farklı faktörlerden etkilenmektedir. Milliyet, sosyo-kültürel faktörlerin alt faktörüdür. Bu nedenle, bu çalışma yerleşik yabancıların milliyetlerinin satın alma davranışları üzerindeki etkisini analiz etmek için yapılmıştır. Bu araştırmada 350 yerleşik yabancıya bir anket uygulanmıştır, ama 26 eksik gözlemden dolayı analize dahil edilmemiştir. Toplamda 324 anketin yapıldığı analizde SPSS 13 paket programı kullanılmıştır. Bu bağlamda, araştırma sonuçları milliyetin yerleşik yabancıların satın alma davranışları üzerinde etkili olduğunu ortaya koymuştur
Diğer ID | JA48YH75YT |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 14 Sayı: 28 |