Çocuklarımızın bilişsel, duyuşsal, zihinsel
gelişiminde yaşanacak olumsuzluklar ya da kazanmaları gereken temel değerleri
kazanamamaları geleceğimizi yok etme, varlığımızı bitirme noktasına
getirecektir. Bu da toplumu idari ya da psikolojik açıdan başka toplumların
yönetimine bırakacaktır. Çocuğa göstereceğimiz özen, vereceğimiz önem;
çocukların sağlıklı birer birey olmasının yolunu açacak ve içinde bulundukları
toplumda önemli roller üstlenmelerini sağlayacaktır. Eğitsel iletiler,
çocukların sağlıklı birer birey olmasında büyük önem arz etmektedir. Bu
çalışmada Hidayet Karakuş’un çocuklar için yazdığı eserler incelenmiş ve
eserlerde 1041 tane eğitsel ileti tespit edilmiştir.
Bunların %68’ini kişisel gelişimi destekleyen eğitsel iletiler, % 13’ünü öteki
eğitsel iletiler, % 9’unu toplumsal gelişimi destekleyen eğitsel iletiler, %
5,7’sini dini gelişimi destekleyen eğitsel iletiler, % 2’sini ulusal düşüncenin
gelişimini destekleyen eğitsel iletiler, % 2’sini evrensel düşüncenin
gelişimini destekleyen eğitsel iletiler, % 1’ini ahlaki gelişimi destekleyen
eğitsel iletiler ve % 0,003’ünü ekonomik gelişimi destekleyen eğitsel iletiler
oluşturmuştur. Ayrıca Karakuş’un çocuklar için
yazmış olduğu kitaplarda eğitsel iletileri örtük verdiği görülmüştür.
The
negativities in our children's cognitive, emotional and mental development, or
their failure to attain the essential values they need to earn, will bring
our existence to the point of ending our existence. This will leave the society
to the management of other societies in administrative or psychological terms.
The care we give to the child, the importance we give; it will open the way for
children to be healthy individuals and will enable them to play important roles
in the society they are in. Educational messages are very important for
children to be healthy individuals. In this study, works written for children
by Hidayet Karakuş were examined and 1041 educational messages were found in
the works. Educational messages supporting 68% of personal development, 13% of
other educational messages, 9% of educational messages supporting social
development, 5.7% of educational messages supporting religious development, 2%
of educational messages supporting national development 2% made educational
messages to support the development of universal thinking, 1% made educational
messages supporting moral development, and 0,003% made educational messages
supporting economic development. It has also been seen that educational books
are implicit in books that Karakuş wrote for children.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.