Bu çalışmada öğretmenlerin derslerinde teknoloji kullanım düzeyleri ve psikolojik sermaye düzeyleri araştırılarak aralarındaki ilişki ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda veri toplamak için Öğretmenlerin Teknoloji Kullanım Düzeyleri Ölçeği ile Psikolojik Sermaye Ölçeği kullanmıştır. Araştırmada Çorum İli İskilip İlçesinde 2016-2017 eğitim öğretim yılında kamuya bağlı ilkokul, ortaokul, lise ve meslek liselerinde görev yapan 164 öğretmenden veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizi neticesinde öğretmenlerin derslerinde teknoloji kullanım düzeyleri orta düzey olarak bulunurken, psikolojik sermaye düzeyleri ileri düzey olarak bulunmuştur. Öğretmenlerin teknoloji kullanım düzeyleri cinsiyet, mezuniyet (lisansyüksek lisans) durumlarına göre aralarında anlamlı bir fark göstermemiştir. Benzer şekilde öğretmenlerin psikolojik sermayeleri ile mezuniyet (lisans-yüksek lisans), cinsiyet, branş ve mesleki kıdemleri arasında anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Araştırmada elde edilen bir diğer sonuç ise ilkokul ve kültür dersi öğretmenleri arasında teknoloji kullanım düzeylerinin ilkokul öğretmenlerinin lehine anlamlı bir farklılığa sahip olmasıdır. Öğretmenlerin psikolojik sermaye düzeyleri ile teknoloji kullanım düzeyleri arasında ise orta düzeyde ve pozitif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
The purpose of this study was to investigate teachers’ technology use in their lessons and psychological capital levels and reveal the relationship between them. For this purpose, Teachers’ Level of Technology Use Scale and Psychological Capital Scale were used to collect the data. The participants involved 164 teachers working at primary, elementary, high and vocational high schools in Çorum İskilip during 2016-2017 academic year. As a result of data analysis, teachers’ level of technology use was found as medium while their psychological capital level was found as high. Teachers’ level of technology use didn’t differ significantly in terms of gender and educational level. Similarly, teachers’ psychological level didn’t differ significantly in terms of graduation, gender, branch, and professional experience. On the other hand, technology use levels of primary school teachers and teachers of culture courses significantly differed in favor of primary school teachers. Moreover, a moderate and positive correlation between teachers’ psychological capital level and technology use level was found.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 4 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.