Bu çalışmada Kıbrıs Türk kimliğinin biçimlenmesinde müzik eğitiminin etkileri araştırılmıştır. Araştırmanın amacı Kıbrıs Türk kimliğinin biçimlenme sürecinde müzik eğitimi ile nasıl bir etkileşim içerisinde olduğu ve bu etkileşimin KKTC’de uygulanan müzik öğretim programları ve müzik ders kitaplarında yer alan milli günleri anma etkinlikleriyle nasıl ilişkilendirildiğinin saptanarak ve Kıbrıs Türk toplumu tarafından söylenen marşların içerdiği sosyal mesajların ortaya konmasıdır. Araştırmada döküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Müzik öğretim programları ve ders kitapları döküman analizi yöntemi ile incelenerek milli gün anma ve kutlama etkinliklerinin ele alınış şekli belirlenmiştir. Ayrıca müzik öğretmenlerinin okullarda söylettiği marşları saptamak amacıyla yapılandırılmış görüşme tekniğine başvurulmuştur. Görüşmelerde müzik öğretmenlerinin Türkiye’den Kıbrıs Türk kültürüne adapte edilen milli günler için düzenlenen etkinliklerde ve müzik derslerinde hangi marşları kullandıkları, KKTC’ye ait ulusal günlerde hangi marşları söylettikleri ve milli günler dışında kullandıkları marşlar sorulmuştur. Marşların analiz edilmesi bölümünde, 8. Sınıf müzik ders kitabında yer alan “Kuzey Kıbrıs Bağımsızlık Marşı”nın içerdiği müziksel ve sözel unsurlar analiz edilmiştir. Görüşülen müzik öğretmenlerinin KKTC milli günlerini anmak ve kutlamak amacıyla kullandıkları marşların çeşitlilik gösterdiği görülmüş, benzerlik bulunamamıştır.
In this study, the effects of music education on shaping the Turkish Cypriot identity were investigated. The aim of the study explored how music education interacted with the process of Turkish-Cypriot identity formation, how this interaction was associated with the memorial activities of national days in music education curriculum and music textbooks in the TRNC, and the social messages included in the marches sung by Turkish Cypriots. Data were collected through document analysis. In this research, music curricula for the 1st to the 8th grades, as well as textbooks, were examined in terms of music used to celebrate national holidays. In addition, structured interviews were conducted to determine which marches music teachers used in schools. The interviews revealed which marches music teachers used in their classes and activities to prepare for national holidays adopted into Turkish-Cypriot culture from Turkey, to prepare for national holidays associated with the history of the TRNC, and that were sung for purposes other than national holidays. In the analysis of the anthems that constitute the final sub-dimension of the research, The “Northern Cyprus Independence March” was analyzed in terms of musical and verbal elements it had. Marches used for national holidays associated with the history of the TRNC also varied, no similarity was found.
National identity music education march Turkish-Cypriot national element
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.