Bu çalışmanın amacı, açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme ortam tercihlerinin Hofstede’nin kültürel boyutlarından Bireycilik ve Toplulukçuluk boyutuna göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesidir. Bu amaçla bir anket hazırlanmış, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesindeki 420 öğrenciye uygulanmıştır. Bu ankette öğrenenlerin kültürel özelliklerini belirleyebilmek için Bireycilik-Toplulukçuluk Ölçeği (Individualism-Collectivism Scale) ölçeği kulanılmıştır. Aynı zamanda ankette öğrencilere sistemin kendilerine sunduğu öğrenme ortamlarından hangilerini kullanmayı tercih ettikleri sorulmuştur. Araştırmada kesitsel araştırma modeli kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre öğrencilerin en çok kullandıkları ortam, e-öğrenme hizmetlerindeki deneme sınavlarını uygulama olurken, en az kullanılan ortam ise, akademik danışmanlık etkinliklerine katılma olmuştur. Bunun yanında, açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme ortam tercihlerinin bireycilik ve toplulukçuluk eğilimlerine göre farklılaştığı gözlemlenmiştir. Araştırma bireycilik eğilimi gösteren öğrenenlerin toplulukçuluk gösterenlere göre çevrimiçi deneme sınavlarını daha fazla tercih ettiklerini ortaya koymuştur. Bunun yanında, toplulukçuluk eğilimi gösteren öğrenenlerin bireycilik eğilimi gösterenlere göre eşzamanlı danışmanlık hizmetlerini daha fazla tercih ettikleri saptanmıştır.
Açık ve uzaktan öğrenme Hofstede’nin kültürel boyutları bireycilik ve toplulukçuluk öğrenme ortamları tercihi
Veri toplama sürecinde bize destek olan Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi ilgili kişilerine ve öğrencilere teşekkür ederiz.
The goal of this cross-sectional descriptive study is to examine whether the learning environment preferences of open and distance learners differ according to their cultural characteristic regarding the Hofstede’s individualism-collectivism dimension. An online questionnaire was developed and administered to 420 students studying in Anadolu University’s Open Education System (AOS). In this survey, the Individualism-Collectivism Scale was used to collect data about the cultural characteristics of the learners. The students were also asked to indicate their preferences of the learning environments that AOS offers in the questionnaire. The results have shown that the most preferred environment was the online practice exams and the least one was the face-to-face academic counseling activities. Additionally, a significant difference was observed in the open and distance learners' learning environment preferences and their individualism and collectivism. More precisely, the study revealed that those who has more individualistic characteristics prefers the online trail exams more than those collectivist ones. On the other hand, those students who show more collectivist tendencies prefer synchronous counselling sessions more than those individualistic ones.
Open and distance learning cultural differences individualism and collectivism learning environment preferences
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.