Bu çalışma, göç ile gelen öğrencilerin karşılaştığı eğitim sorunlara ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemeyi amaçlamıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma İstanbul ili Sultanbeyli ilçesi sınırları içerisinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir ortaokulda yapılmıştır. Araştırmaya, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi/uygun örnekleme yoluyla seçilen 35 öğretmen katılmıştır. Bu çalışmada, veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde durum çalışmalarında sıkça kullanılan betimsel analiz yönteminden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenler, göç ile öğrencilerin maddi, akademik, ailevi ve davranış olarak problemlerinin olduğunu belirtmişlerdir.
This study aimed to identify the opinions of the teachers about the educational problems faced by immigration students. The study is a case study, which is one of the qualitative research methods. The research was carried out in a secondary school affiliated with the Ministry of Education within the borders of Sultanbeyli district of Istanbul. 35 teachers selected through easy-access case sampling / proper sampling participated in the study. In this study, a semi-structured interview form prepared by the researcher was used as data collection tool. The descriptive analysis method, which is frequently used in case studies, was used to analyze the data. As a result of the research, teachers stated that immigration and students have problems in terms of material, academic, family and behavior.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 4 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.