Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Factors Affecting the Motivation of Teachers and Students in Virtual Classrooms with High Course Participation Rate

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 4, 477 - 513, 20.10.2022

Öz

The aim of this research is to reveal what are the factors affecting the motivation of teachers and students in virtual classrooms with high course participation rate and to show that the course participation rate is high in virtual classrooms where these factors are taken into consideration. The research is in the qualitative research type and was conducted using the phenomenology design. Qualitative research is a research method that focuses on the phenomena in social life and examines these phenomena without changing them in their own context (Maxwell, 2008).The study group of the study consisted of 10 students and 10 teachers selected by criterion sampling method in public high schools operating in the 2021-2022 academic year in Çayırova District of Kocaeli Province.The data were obtained with a semi-structured interview form and analyzed using content analysis. As a result of the research, teachers and students in virtual classrooms with high course participation rates stated that technology-induced, student-sourced, teacher-sourced, institution-based and other problems factors were effective on their motivations. In order to increase the course participation rate in virtual classrooms, it may be appropriate for teachers to apply teacher proximity behaviors, effective communication skills, effective classroom management principles and rules.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (1996) . Etkili öğrenme ve öğretme. İzmir: Kanyılmaz matbaası.
  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (13): 343-361.
  • Altunçekiç, A. (2021). Distance education: Student, Teacher, Technology, Student, Institution and Pedagogy. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1). 417-443.
  • Arslan, Y. ve Şumuer, E. (2020). Covid-19 Döneminde sanal sınıflarda öğretmenlerin karşılaştıkları sınıf yönetimi sorunları. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 49(1),201-230.
  • AUO Sözlük. (2017). Açık ve Uzaktan öğrenme sözlüğü. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi. İnternet: http://auosozluk.anadolu.edu.tr.
  • Aydın, E. (1996) . Değişen Bilgi Toplumu. Beta Basımevi, İstanbul.
  • Aydın, S. (2014). Öğretmenlerin sınıfta kullandığı sözel dil üzerine öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 45- 57.
  • Aydın, B. (2017). Öğretmenlerin iş motivasyonunu artıran ve olumsuz etkileyen durumların incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(58) , 582-603.
  • Balaban, E. (2012). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitim ve bir proje önerisi. http://erdalbalaban.com/wpcontent/uploads/2012/12/UE_UzaktanE%C4%9Fitim_EB.pdf/.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde miles-huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Baltacı A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Başar, H. (2011). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre türkçe eğitimi. Turkish Studies, 15(4), 131-151.
  • Bayrakçeken, S., Oktay, Ö., Samancı, O. ve Canpolat, N. (2021). Motivasyon kuramları çerçevesinde öğrencilerin öğrenme motivasyonlarının arttırılması: bir derleme çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (2), 677-698.
  • Bengtsson, M. (2016). How to plan and perform a qualitative study using content analysis. Nursingplus open,2,8-14.reader.elsevier.com/reader/sd/pii/s2352900816000029.
  • Bigatel, P., Mae, L., Ragan,C., Kennan, S., May,J.ve Redmond,B.F. (2012). The Identıfıcatıon Of C ompetencıes For Onlıne Teachıng Success. Journal Of Asynchronus Learning Networks,16(1),59-77.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Vocid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 112-142.
  • Bulut, İ. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin covıd-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim derslerinde yaşadıkları stres:Stresin nedenleri ve başa çıkma yöntemleri. ( Tezsiz yüksek lisans projesi) Kocaeli, Kocaeli Üniversitesi.
  • Bülbül, T. (2020). Sanal sınıfların yönetimi. Trakya Üniversitesi Rumeli Köprüsü Dergisi, covid-19 özel sayı,18-25.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E. ve Özcan E. A. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri [Elektronik Sürüm]. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. https://ws1.turcademy.com/php?doc=79750.
  • Can, E. (2020). Sanal sınıf yönetimi: İlkeler,uygulamalar,öneriler araştırmaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 251-295.
  • Can, E. ve Gündüz, Y. (2021). Öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterlikleri. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (3); 49-68.
  • Clark, R. C. & Kwinn A. (2007). The new virtual classroom: evidence based guidelines for synchronous learning. San francisco: Jossey-Bass. https://www.amazon.com/New-Virtual-Classroom-Evidence-based- Learning/dp/0787986526.
  • Çelik, H., Baykal, N.B.ve Kılıç Memur, H. N. (2020). Nitel veri analizi ve temel ilkeleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi-Journal of Qualitative Research İn Education, 8(1), 379-476.
  • Çötok, N. (2014). Bilgi toplumunda eğitim olgusu. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (10) , 31-41.
  • Demir, R. (2010). Liderlik ve motivasyon [Elektronik Sürüm] auzefkitap.İstanbul.edu.tr/kitap/işletme_au/liderlikmotivasyon.pdf.
  • Demirtaş, S. (2005). Çalışma yaşamında motivasyonun önemi ve teşvik araçlarının yeri (Yüksek lisans tezi). İstanbul, Marmara Üniversitesi.
  • Erfidan, A. (2019). Derslerin uzaktan eğitim yoluyla verilmesiyle ilgili öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri. (Balıkesir üniversitesi örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir, Balıkesir Üniversitesi.
  • Ergüney, M. (2015). Uzaktan eğitimin geleceği: MOOC (Massıve open onlıne course). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (journal Of Reasarch İn Education And Teaching), 4(4),15-22.
  • Ersoy, A. F. (2019). Bölüm 3: Fenomenoloji Şu Kitapta: Ed. Ahmet Saban, Ali Ersoy. Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri [Elektronik Sürüm] https://ws1.turcademy.com/ww/webviewer.php?doc=74409/.
  • Erten, P. (2019). Opinions of preservice information technologies teachers on virtual classroom and ımplementations. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 9(2), 236-252.
  • Ertuğ, C.ve Yüksel G. (2021). Öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterlilikleri. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(3), 49-68.
  • Ertürk, R. (2016). Öğretmenlerin iş motivasyonları. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 01-15.
  • Eysenbach, G.& Köhler, C. (2002) How to consumers search for and appraise health information on the world wide web? Qualitative Study using Focus Groups, Usability Tests, And İn-Depth İnterviews. Bjm, 324(7337), 573-577.
  • Feltz, D. L. (1988). Self-confidence and sports performance. Exercise and Sport Science Reviews, 16, 423- 457. http://dx.doi.org/10.1249/00003677-198800160-00016
  • Göktaş, E. ve Sarıkaya, D .(2021) . Uzaktan eğitim ve sınıf yönetimi. 19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2021), 12-14 Kasım 2021.
  • Gürsun, Y. (2007). İlköğretim okul müdürlerinin öğretmenler tarafından algılanan öğretimsel liderlik rolleri ile iletişim tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Kartal İlçesi Örneği). (Yüksek lisans tezi), İstanbul, Yeditepe Üniversitesi.
  • Gürzap, C. (2009). Söz söyleme ve diksiyon sanatı. ( 13. Basım). İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Ho, T.K., & Lin, Y.T. (2015). The effects of virtual communities on grup ıdentity in classroom management. Journal Of Educational Computing Research, 54(1), 3-21. Journals.sageup.com/doi/pdf/10.1177/07356331156116.
  • Hsu, S., Marques, O., Hamza, M. K.&Alhalabi, B. (1999). How to design a virtual Classroom: 10 easy steps to follow. T.H.E journal, 27(2), 96-104.
  • Işık, M.ve Bahat, İ .(2021). Covid-19: Eğitimde yeni arayışlar. Üniversite Araştırmaları Dergisi 4(1),82-89. Kalelioğlu, F., Atan, A. ve Çetin, Ç. (2016). Sanal sınıf ortamında eğitmen ve öğrenen deneyimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 555-568.
  • Karataş, S., Kılıç Çakmak,E. ve Bağrıaçık Yılmaz, A. (2020). Açık ve uzaktan öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. https://ws1.turcademy.com/ww/webviewer.php?doc=76319/.
  • Kaya Deniz, A. (2020). Covid-19 salgını sürecinde dijitalleşen eğlence anlayışı: Çevirim içi konserler. Statejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(2), 191-206.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. [Elektronik Sürüm]. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ttp://www.jret.org/FileUpload/ds217232/File/uzaktanegitim.pdf/.
  • Kaya, N. Ve Taştan, N. (2020). Özgüven Üzerine Bir Derleme. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (2), 279-312.
  • Kaya, S. (2011). Sanal sınıf yönetiminde görev alacak öğretim elemanlarının eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi ( Doktora tezi). Eskişehir, Anadolu Üniversitesi.
  • Kayadibi, F. (2013). Sevgi faktörünün eğitim verimliliği üzerine etkisi. Dergipark.org.tr/dowload7article-file/10117.
  • Kolburan Geçer, A. (2002). Öğretmen yakınlığının öğrencilerin başarıları, tutumları ve güdülenme düzeyleri üzerindeki etkisi (Doktora tezi). Ankara, Ankara Üniversitesi,
  • Kuram, S. ve Çiftçi, E. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının ses eğitimi çalışmalarının konuşma becerilerine etkisi üzerine görüşleri. Dergisi Sanat Eğitimi, 6 (2), 113-129.
  • Lane, M. L. (2011). Reducing distance in online classes. Teaching The humanities online: A practial guide to the virtual classroom: A practical guide to the virtual classroom (Edt. S. J. Hoffman). Routledge.pp.13. aylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781315700489-8/reducing-distance-online-classes-lisa-lane.
  • Martin, F., Parker, M. A. & Deale, D.F (2012). Examining ınteractivity in syncchronous virtual classrom. International Review of Research in Open and Distance Learning, 13(3), 227-261.
  • Maxwell, J. A. (2008). Designing a qualitative study. The Sage Handbook of Applied Social Research Methods, 2, 214- 253.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Muray, T. & Hiltz, S.R (1995). Software design and the future of the virtual classroom. Journal Of Information Technology for Teacher Education, 4(2), 197-215.
  • Öktem, Ü. (2005). Fenomenoloji ve Edmund Husserl’de apaçıklık (Evidenz) problemi. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi. 45(1), 27-55.
  • Öncü, H. (2004). Motivasyon. (Eds.L. Küçükahmet, sınıf yönetimi). Ankara: Nobel Yayınevi
  • Özcan, M. (2017). İdealist öğretmenin özellikleri. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Konferans notları (2017).
  • Parker, M., & Martin, F. (2010).Using virtual classrooms: Student perceptions of features and charateristics in a online and a blended course. Merlot Journal of Online Learning and Teaching, 6(1), 135-147.
  • Parlar, H. (2012) . Bilgi toplumu, değişim ve yeni eğitim paradigması. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi. 4, 193-209.
  • Posey, G., Burgess, T., Eason, M. ve Jones, Y. (2010). The advantages and disadvantages of the virtual classroom and the role of the teacher. In Soutwest Decision Sciences Institute Conference, (2-6). http://swdsi.org/swdsi2010/SW2010_Preceedings/papers/PA126.pdf.
  • Rufai, M.M., Alebiosu, S.O. veAdeakin, O.A.S (2015). Aconceptual model for virtual classroom management. International Journal of Computer Science, Engineering and Information Technology, 5(1),27-32.
  • Sabancı, B. ve Yılmaz, Z. (2021). Uzaktan eğitim sisteminin öğrenci motivasyonu: Türkiye’de yapılan çalışmalar üzerine bir derleme. Journal of vocational and social sciences of Turkey. Türkiye Mesleki ve Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 148-162.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Seidman, I. (2006). Interviewing as qualitative research: Aguide for researchers in education and the social sciences. Teachers college press.books.google.com.tr/boks?
  • Şahin, S. ve Arslan, M.C. (2014). Öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre istenmeyen öğrenci davranışlarına karşı kullanılan öğretmen stratejilerinin öğrenciler üzerindeki etkileri. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1399-1415.
  • Selçuk, Z. ve Güner, N. (2000). Sınıf İçi Rehberlik Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Sürekli, D. ve Tevrüz, S. (1997). Davranış düzeltmede güdü teorilerinin katkısı, endüstri ve örgüt psikolojisi. İstanbul: Türk Psikoloji Derneği
  • Sürücü, A.ve Ünal, A. (2018). Öğrenci motivasyonunu artıran ve azaltan öğretmen davranışlarının İncelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(14), 252-295.
  • Tekindal, M.ve Uğuz Arsu, Ş. (2020). Nitel araştırma yöntemi olarak fenomenolojik yaklaşımın kapsamı ve sürecine yönelik bir deneme. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20(19), 153-182.
  • Tuncer, M. (2007). Uzaktan eğitim ve uzaktan eğitim teknolojisinin öğrenen sağlığına etkileri. Fırat Üniversitesi, Doğu Araştırmaları Dergisi, 5(3), 26-31.
  • Tuncer, M. ve Taşpınar, M. (2008). Sanal Ortamda Eğitim ve Öğretimin Geleceği ve Olası sorunlar. Sosyal Bilimler Dergisi. 10(1), 125-144.
  • Tura, B. ve Akbaşlı, S. (2021). Öğretmen yenilikçiliğini etkileyen faktörler. Uluslararası Eğitim Çalışmaları Dergisi, 1, 15-28.
  • Turoff, M. & Hiltz, R.S.(1995). Software Desingn and the future of the virtual classroom. Journal of İnformation Technology for Teacher Education, 4(2), 197-215.
  • Ucar, H.ve Kumtepe, A.T. (2019). ‘Be motivated and motivate’: Interview with John M.Keller. eLearn Magazine. Manuscript in press.
  • Vatansever Bayraktar, H. (2015). Sınıf yönetiminde öğrenci motivasyonu ve motivasyonu etkileyen etmenler. Turkısh studies ınternational periodical for the languages, Literature and History Of Turkish or turkic, 1079-1100.
  • Yaşlıca, E. (2020). Sanal sınıf ortamında etkileşimli öğretim materyalinin başarıya ve tutuma etkisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 39-56.
  • Yavuz, N. (2011). Eğitim sektöründe çalışan kadın yöneticilerin rol çatışması (Kocaeli ili örneklemi) (Yüksek lisans tezi). Kayseri, Erciyes Üniversitesi.
  • Yıldırım, D. Ş. (2006). Resmi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin motivasyon ve iş tatminini etkileyen faktörler (Yüksek lisans tezi). İstanbul, Yeditepe Üniversitesi.
  • Yıldırım, S. (2012). Sanal dünya ve web temelli öğrenme ortamlarının öğrencilerin akademik başarıları, motivasyonları ve sosyal bulunuşlukları açısından karşılaştırılması( Doktora tezi).Ankara,Gazi üniversitesi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Elektroniksürüm]. https://ws1.turcademy.com/ww/webviewer.php?doc=71581/.
  • Yılmazsoy, B., Özdinç, F. ve Kahraman M. (2018). Sanal Sınıf ortamındaki sınıf yönetimine yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 8(3), 513-525.
  • Yüksel, G. (2004). Öğrenme için motivasyon. Sınıf yönetimi. (Ş. Erçetin, & Ç. Özdemir, Dü) Ankara: Asil Yayınevi.

Ders Katılım Oranı Yüksek Sanal Sınıflardaki Öğretmen ve Öğrencilerin Motivasyonlarını Etkileyen Etmenler

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 4, 477 - 513, 20.10.2022

Öz

Bu araştırmanın amacı ders katılım oranı yüksek sanal sınıflardaki öğretmen ve öğrencilerin motivasyonlarını etkileyen etmenlerin neler olduğunu ortaya koymak, bu etmenlerin dikkate alındığı sanal sınıflarda ders katılım oranının yüksek olduğunu göstermektir. Araştırma, nitel araştırma türünde olup, olgubilim deseni kullanılarak yapılmıştır. Nitel araştırma sosyal yaşamın içindeki olgulara yoğunlaşan bu olguları kendi bağlamı içinde herhangi bir değişikliğe uğratmadan inceleyen araştırma yöntemidir (Maxwell,2008). Araştırmanın çalışma grubunu Kocaeli İli Çayırova İlçesinde 2021-2022 eğitim öğretim yılında faaliyet gösteren devlet liselerinde ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilmiş 10 öğrenci ve 10 öğretmen oluşturmuştur. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiş, içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda ders katılım oranı yüksek sanal sınıflardaki öğretmen ve öğrenciler motivasyonları üzerinde teknoloji kaynaklı, öğrenci kaynaklı, öğretmen kaynaklı, kurum kaynaklı ve diğer sorunlardan kaynaklı etmenlerin etkili olduğunu belirtmişlerdir. Sanal sınıflarda ders katılım oranını yükseltmek için öğretmenlerin, öğretmen yakınlık davranışlarını, etkili iletişim becerilerini, etkili sınıf yönetimi ilke ve kurallarını uygulamaları uygun olabilir.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (1996) . Etkili öğrenme ve öğretme. İzmir: Kanyılmaz matbaası.
  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (13): 343-361.
  • Altunçekiç, A. (2021). Distance education: Student, Teacher, Technology, Student, Institution and Pedagogy. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1). 417-443.
  • Arslan, Y. ve Şumuer, E. (2020). Covid-19 Döneminde sanal sınıflarda öğretmenlerin karşılaştıkları sınıf yönetimi sorunları. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 49(1),201-230.
  • AUO Sözlük. (2017). Açık ve Uzaktan öğrenme sözlüğü. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi. İnternet: http://auosozluk.anadolu.edu.tr.
  • Aydın, E. (1996) . Değişen Bilgi Toplumu. Beta Basımevi, İstanbul.
  • Aydın, S. (2014). Öğretmenlerin sınıfta kullandığı sözel dil üzerine öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 45- 57.
  • Aydın, B. (2017). Öğretmenlerin iş motivasyonunu artıran ve olumsuz etkileyen durumların incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(58) , 582-603.
  • Balaban, E. (2012). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitim ve bir proje önerisi. http://erdalbalaban.com/wpcontent/uploads/2012/12/UE_UzaktanE%C4%9Fitim_EB.pdf/.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde miles-huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Baltacı A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Başar, H. (2011). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre türkçe eğitimi. Turkish Studies, 15(4), 131-151.
  • Bayrakçeken, S., Oktay, Ö., Samancı, O. ve Canpolat, N. (2021). Motivasyon kuramları çerçevesinde öğrencilerin öğrenme motivasyonlarının arttırılması: bir derleme çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (2), 677-698.
  • Bengtsson, M. (2016). How to plan and perform a qualitative study using content analysis. Nursingplus open,2,8-14.reader.elsevier.com/reader/sd/pii/s2352900816000029.
  • Bigatel, P., Mae, L., Ragan,C., Kennan, S., May,J.ve Redmond,B.F. (2012). The Identıfıcatıon Of C ompetencıes For Onlıne Teachıng Success. Journal Of Asynchronus Learning Networks,16(1),59-77.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Vocid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 112-142.
  • Bulut, İ. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin covıd-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim derslerinde yaşadıkları stres:Stresin nedenleri ve başa çıkma yöntemleri. ( Tezsiz yüksek lisans projesi) Kocaeli, Kocaeli Üniversitesi.
  • Bülbül, T. (2020). Sanal sınıfların yönetimi. Trakya Üniversitesi Rumeli Köprüsü Dergisi, covid-19 özel sayı,18-25.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E. ve Özcan E. A. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri [Elektronik Sürüm]. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. https://ws1.turcademy.com/php?doc=79750.
  • Can, E. (2020). Sanal sınıf yönetimi: İlkeler,uygulamalar,öneriler araştırmaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 251-295.
  • Can, E. ve Gündüz, Y. (2021). Öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterlikleri. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (3); 49-68.
  • Clark, R. C. & Kwinn A. (2007). The new virtual classroom: evidence based guidelines for synchronous learning. San francisco: Jossey-Bass. https://www.amazon.com/New-Virtual-Classroom-Evidence-based- Learning/dp/0787986526.
  • Çelik, H., Baykal, N.B.ve Kılıç Memur, H. N. (2020). Nitel veri analizi ve temel ilkeleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi-Journal of Qualitative Research İn Education, 8(1), 379-476.
  • Çötok, N. (2014). Bilgi toplumunda eğitim olgusu. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (10) , 31-41.
  • Demir, R. (2010). Liderlik ve motivasyon [Elektronik Sürüm] auzefkitap.İstanbul.edu.tr/kitap/işletme_au/liderlikmotivasyon.pdf.
  • Demirtaş, S. (2005). Çalışma yaşamında motivasyonun önemi ve teşvik araçlarının yeri (Yüksek lisans tezi). İstanbul, Marmara Üniversitesi.
  • Erfidan, A. (2019). Derslerin uzaktan eğitim yoluyla verilmesiyle ilgili öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri. (Balıkesir üniversitesi örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir, Balıkesir Üniversitesi.
  • Ergüney, M. (2015). Uzaktan eğitimin geleceği: MOOC (Massıve open onlıne course). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (journal Of Reasarch İn Education And Teaching), 4(4),15-22.
  • Ersoy, A. F. (2019). Bölüm 3: Fenomenoloji Şu Kitapta: Ed. Ahmet Saban, Ali Ersoy. Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri [Elektronik Sürüm] https://ws1.turcademy.com/ww/webviewer.php?doc=74409/.
  • Erten, P. (2019). Opinions of preservice information technologies teachers on virtual classroom and ımplementations. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 9(2), 236-252.
  • Ertuğ, C.ve Yüksel G. (2021). Öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterlilikleri. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(3), 49-68.
  • Ertürk, R. (2016). Öğretmenlerin iş motivasyonları. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 01-15.
  • Eysenbach, G.& Köhler, C. (2002) How to consumers search for and appraise health information on the world wide web? Qualitative Study using Focus Groups, Usability Tests, And İn-Depth İnterviews. Bjm, 324(7337), 573-577.
  • Feltz, D. L. (1988). Self-confidence and sports performance. Exercise and Sport Science Reviews, 16, 423- 457. http://dx.doi.org/10.1249/00003677-198800160-00016
  • Göktaş, E. ve Sarıkaya, D .(2021) . Uzaktan eğitim ve sınıf yönetimi. 19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2021), 12-14 Kasım 2021.
  • Gürsun, Y. (2007). İlköğretim okul müdürlerinin öğretmenler tarafından algılanan öğretimsel liderlik rolleri ile iletişim tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Kartal İlçesi Örneği). (Yüksek lisans tezi), İstanbul, Yeditepe Üniversitesi.
  • Gürzap, C. (2009). Söz söyleme ve diksiyon sanatı. ( 13. Basım). İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Ho, T.K., & Lin, Y.T. (2015). The effects of virtual communities on grup ıdentity in classroom management. Journal Of Educational Computing Research, 54(1), 3-21. Journals.sageup.com/doi/pdf/10.1177/07356331156116.
  • Hsu, S., Marques, O., Hamza, M. K.&Alhalabi, B. (1999). How to design a virtual Classroom: 10 easy steps to follow. T.H.E journal, 27(2), 96-104.
  • Işık, M.ve Bahat, İ .(2021). Covid-19: Eğitimde yeni arayışlar. Üniversite Araştırmaları Dergisi 4(1),82-89. Kalelioğlu, F., Atan, A. ve Çetin, Ç. (2016). Sanal sınıf ortamında eğitmen ve öğrenen deneyimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 555-568.
  • Karataş, S., Kılıç Çakmak,E. ve Bağrıaçık Yılmaz, A. (2020). Açık ve uzaktan öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. https://ws1.turcademy.com/ww/webviewer.php?doc=76319/.
  • Kaya Deniz, A. (2020). Covid-19 salgını sürecinde dijitalleşen eğlence anlayışı: Çevirim içi konserler. Statejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(2), 191-206.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. [Elektronik Sürüm]. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ttp://www.jret.org/FileUpload/ds217232/File/uzaktanegitim.pdf/.
  • Kaya, N. Ve Taştan, N. (2020). Özgüven Üzerine Bir Derleme. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (2), 279-312.
  • Kaya, S. (2011). Sanal sınıf yönetiminde görev alacak öğretim elemanlarının eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi ( Doktora tezi). Eskişehir, Anadolu Üniversitesi.
  • Kayadibi, F. (2013). Sevgi faktörünün eğitim verimliliği üzerine etkisi. Dergipark.org.tr/dowload7article-file/10117.
  • Kolburan Geçer, A. (2002). Öğretmen yakınlığının öğrencilerin başarıları, tutumları ve güdülenme düzeyleri üzerindeki etkisi (Doktora tezi). Ankara, Ankara Üniversitesi,
  • Kuram, S. ve Çiftçi, E. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının ses eğitimi çalışmalarının konuşma becerilerine etkisi üzerine görüşleri. Dergisi Sanat Eğitimi, 6 (2), 113-129.
  • Lane, M. L. (2011). Reducing distance in online classes. Teaching The humanities online: A practial guide to the virtual classroom: A practical guide to the virtual classroom (Edt. S. J. Hoffman). Routledge.pp.13. aylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781315700489-8/reducing-distance-online-classes-lisa-lane.
  • Martin, F., Parker, M. A. & Deale, D.F (2012). Examining ınteractivity in syncchronous virtual classrom. International Review of Research in Open and Distance Learning, 13(3), 227-261.
  • Maxwell, J. A. (2008). Designing a qualitative study. The Sage Handbook of Applied Social Research Methods, 2, 214- 253.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Muray, T. & Hiltz, S.R (1995). Software design and the future of the virtual classroom. Journal Of Information Technology for Teacher Education, 4(2), 197-215.
  • Öktem, Ü. (2005). Fenomenoloji ve Edmund Husserl’de apaçıklık (Evidenz) problemi. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi. 45(1), 27-55.
  • Öncü, H. (2004). Motivasyon. (Eds.L. Küçükahmet, sınıf yönetimi). Ankara: Nobel Yayınevi
  • Özcan, M. (2017). İdealist öğretmenin özellikleri. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Konferans notları (2017).
  • Parker, M., & Martin, F. (2010).Using virtual classrooms: Student perceptions of features and charateristics in a online and a blended course. Merlot Journal of Online Learning and Teaching, 6(1), 135-147.
  • Parlar, H. (2012) . Bilgi toplumu, değişim ve yeni eğitim paradigması. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi. 4, 193-209.
  • Posey, G., Burgess, T., Eason, M. ve Jones, Y. (2010). The advantages and disadvantages of the virtual classroom and the role of the teacher. In Soutwest Decision Sciences Institute Conference, (2-6). http://swdsi.org/swdsi2010/SW2010_Preceedings/papers/PA126.pdf.
  • Rufai, M.M., Alebiosu, S.O. veAdeakin, O.A.S (2015). Aconceptual model for virtual classroom management. International Journal of Computer Science, Engineering and Information Technology, 5(1),27-32.
  • Sabancı, B. ve Yılmaz, Z. (2021). Uzaktan eğitim sisteminin öğrenci motivasyonu: Türkiye’de yapılan çalışmalar üzerine bir derleme. Journal of vocational and social sciences of Turkey. Türkiye Mesleki ve Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 148-162.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Seidman, I. (2006). Interviewing as qualitative research: Aguide for researchers in education and the social sciences. Teachers college press.books.google.com.tr/boks?
  • Şahin, S. ve Arslan, M.C. (2014). Öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre istenmeyen öğrenci davranışlarına karşı kullanılan öğretmen stratejilerinin öğrenciler üzerindeki etkileri. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1399-1415.
  • Selçuk, Z. ve Güner, N. (2000). Sınıf İçi Rehberlik Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Sürekli, D. ve Tevrüz, S. (1997). Davranış düzeltmede güdü teorilerinin katkısı, endüstri ve örgüt psikolojisi. İstanbul: Türk Psikoloji Derneği
  • Sürücü, A.ve Ünal, A. (2018). Öğrenci motivasyonunu artıran ve azaltan öğretmen davranışlarının İncelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(14), 252-295.
  • Tekindal, M.ve Uğuz Arsu, Ş. (2020). Nitel araştırma yöntemi olarak fenomenolojik yaklaşımın kapsamı ve sürecine yönelik bir deneme. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20(19), 153-182.
  • Tuncer, M. (2007). Uzaktan eğitim ve uzaktan eğitim teknolojisinin öğrenen sağlığına etkileri. Fırat Üniversitesi, Doğu Araştırmaları Dergisi, 5(3), 26-31.
  • Tuncer, M. ve Taşpınar, M. (2008). Sanal Ortamda Eğitim ve Öğretimin Geleceği ve Olası sorunlar. Sosyal Bilimler Dergisi. 10(1), 125-144.
  • Tura, B. ve Akbaşlı, S. (2021). Öğretmen yenilikçiliğini etkileyen faktörler. Uluslararası Eğitim Çalışmaları Dergisi, 1, 15-28.
  • Turoff, M. & Hiltz, R.S.(1995). Software Desingn and the future of the virtual classroom. Journal of İnformation Technology for Teacher Education, 4(2), 197-215.
  • Ucar, H.ve Kumtepe, A.T. (2019). ‘Be motivated and motivate’: Interview with John M.Keller. eLearn Magazine. Manuscript in press.
  • Vatansever Bayraktar, H. (2015). Sınıf yönetiminde öğrenci motivasyonu ve motivasyonu etkileyen etmenler. Turkısh studies ınternational periodical for the languages, Literature and History Of Turkish or turkic, 1079-1100.
  • Yaşlıca, E. (2020). Sanal sınıf ortamında etkileşimli öğretim materyalinin başarıya ve tutuma etkisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 39-56.
  • Yavuz, N. (2011). Eğitim sektöründe çalışan kadın yöneticilerin rol çatışması (Kocaeli ili örneklemi) (Yüksek lisans tezi). Kayseri, Erciyes Üniversitesi.
  • Yıldırım, D. Ş. (2006). Resmi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin motivasyon ve iş tatminini etkileyen faktörler (Yüksek lisans tezi). İstanbul, Yeditepe Üniversitesi.
  • Yıldırım, S. (2012). Sanal dünya ve web temelli öğrenme ortamlarının öğrencilerin akademik başarıları, motivasyonları ve sosyal bulunuşlukları açısından karşılaştırılması( Doktora tezi).Ankara,Gazi üniversitesi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Elektroniksürüm]. https://ws1.turcademy.com/ww/webviewer.php?doc=71581/.
  • Yılmazsoy, B., Özdinç, F. ve Kahraman M. (2018). Sanal Sınıf ortamındaki sınıf yönetimine yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 8(3), 513-525.
  • Yüksel, G. (2004). Öğrenme için motivasyon. Sınıf yönetimi. (Ş. Erçetin, & Ç. Özdemir, Dü) Ankara: Asil Yayınevi.
Toplam 83 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Besime Solak 0000-0003-3880-375X

Soner Polat 0000-0003-2407-6491

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Solak, B., & Polat, S. (2022). Ders Katılım Oranı Yüksek Sanal Sınıflardaki Öğretmen ve Öğrencilerin Motivasyonlarını Etkileyen Etmenler. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(4), 477-513. https://doi.org/10.34056/aujef.1073089
AMA Solak B, Polat S. Ders Katılım Oranı Yüksek Sanal Sınıflardaki Öğretmen ve Öğrencilerin Motivasyonlarını Etkileyen Etmenler. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Ekim 2022;6(4):477-513. doi:10.34056/aujef.1073089
Chicago Solak, Besime, ve Soner Polat. “Ders Katılım Oranı Yüksek Sanal Sınıflardaki Öğretmen Ve Öğrencilerin Motivasyonlarını Etkileyen Etmenler”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, sy. 4 (Ekim 2022): 477-513. https://doi.org/10.34056/aujef.1073089.
EndNote Solak B, Polat S (01 Ekim 2022) Ders Katılım Oranı Yüksek Sanal Sınıflardaki Öğretmen ve Öğrencilerin Motivasyonlarını Etkileyen Etmenler. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 4 477–513.
IEEE B. Solak ve S. Polat, “Ders Katılım Oranı Yüksek Sanal Sınıflardaki Öğretmen ve Öğrencilerin Motivasyonlarını Etkileyen Etmenler”, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 4, ss. 477–513, 2022, doi: 10.34056/aujef.1073089.
ISNAD Solak, Besime - Polat, Soner. “Ders Katılım Oranı Yüksek Sanal Sınıflardaki Öğretmen Ve Öğrencilerin Motivasyonlarını Etkileyen Etmenler”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/4 (Ekim 2022), 477-513. https://doi.org/10.34056/aujef.1073089.
JAMA Solak B, Polat S. Ders Katılım Oranı Yüksek Sanal Sınıflardaki Öğretmen ve Öğrencilerin Motivasyonlarını Etkileyen Etmenler. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022;6:477–513.
MLA Solak, Besime ve Soner Polat. “Ders Katılım Oranı Yüksek Sanal Sınıflardaki Öğretmen Ve Öğrencilerin Motivasyonlarını Etkileyen Etmenler”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 4, 2022, ss. 477-13, doi:10.34056/aujef.1073089.
Vancouver Solak B, Polat S. Ders Katılım Oranı Yüksek Sanal Sınıflardaki Öğretmen ve Öğrencilerin Motivasyonlarını Etkileyen Etmenler. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022;6(4):477-513.

Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Tel: +90 222 335 05 79          Faks: +90 222 335 05 73          E-posta: aujef@anadolu.edu.tr

İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef

ZZPdzvlpK9r_Df9C3M7j1rNRi7hhHRvPhlklJ3lfi5jk86Jd1s0Y5wcQ1QgbVaAP5Q=w300-rw  32GbAQWrubLZX4mVPClpLN0fRbAd3ru5BefccDAj7nKD8vz-_NzJ1ph_4WMYNefp3A=w300-rw  aYbdIM1abwyVSUZLDKoE0CDZGRhlkpsaPOg9tNnBktUQYsXflwknnOn2Ge1Yr7rImGk=w300-rw


by-nc-sa.png

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.