Bu araştırmanın amacı, okul öncesi kurum tiplerine göre erken çocuklukta müzikal etkinliklerin uygulanmasının nasıl farklılaştığını belirlemektir. Nitel araştırma yaklaşımlarına göre yürütülen araştırmanın örneklemini dört farklı tip kamu okul öncesi okulunda görev yapan 18 okul öncesi öğretmeni ve 4 okul yöneticisi olmak üzere 22 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yaapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmadaki okul tipleri 1 bağımsız anaokulu, bünyesinde anasınıfı bulunduran 1 ilkokul, bünyesinde uygulama anasınıfı bulunan 1 kız meslek lisesi ve 1 özel eğitim anaokuludur. Araştırma bulgularına göre tüm okul öncesi kurum tiplerinde müzik kullanılmakta ve benzer müzikal etkinlikler yapılmaktadır. Ancak bağımsız anaokullarında daha zengin müzikal etkinlikler yapılırken özel eğitim anaokullarında müziğin kullanımı daha sınırlıdır. Müzikal etkinliklerin uygulanması bakımından bağımsız anaokulları diğer okul tiplerine göre daha avantajlı görünmektedir. İlkokullar bünyesindeki anasınıflarında okul öncesi öğretmenlerin bireysel çabaları ve müziğe ilgileri müzikal etkinliklerin uygulanmasında daha önemli hale gelmektedir. Katılımcılar tarafından özel eğitimde müziğin önemi vurgulanmasına rağmen erken çocukluk özel eğitiminde müziğin kullanımına ilişkin okul öncesi öğretmenlerin becerilerinin az olması ve çocukların özel gereksinim türleri gibi nedenler, özel eğitim anaokullarında müziğin kullanımını güçleştirmektedir.
Müzik eğitimi erken yaşlarda müzik erken çocukluk eğitimi okul tipi okul öncesi eğitim ortamları.
This research aims to determine how the implementation of music in early childhood differs by the types of preschool institutions. The sample of the study, which was conducted with the qualitative research approaches, consists of 22 participants, 18 preschool teachers, and 4 school administrators working in four different types of public preschools. Research data were collected through semi-structured interviews. The school types in the study are 1 independent kindergarten, 1 primary school with preschool classes, 1 girls’ vocational high school with practice preschool classes, and 1 special education kindergarten. According to the research findings, music is used in all types of preschool institutions, and similar musical activities are carried out. However, while richer musical activities are carried out in independent kindergartens, the use of music in special education kindergartens is more limited. Independent kindergartens seem more advantageous than other school types in terms of implementing musical activities. Individual efforts of preschool teachers and their interest in music are more important in implementing musical activities. Although the participants highlight the importance of music in special education, the low skills of preschool teachers regarding the use of music in early childhood special education and the special needs of children make it difficult to use music in special education kindergartens.
Music education music in early years early childhood education school type preschool settings.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 4 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.