Project-based learning is also shown as an appropriate learning method or approach to overcome students' creativity problems because it has a scientific approach and is student-centered. Project-based learning is widely used in various fields and levels to support students' learning outcomes and develop their skills in the teaching process. Among its prominent features are that the learner is active in the learning process, process evaluation takes place and a product is obtained at the end of the process. The aim of this study is to examine the master's and doctoral theses that use project-based learning between 2012 and 2022 according to some variables. Accordingly, document analysis, which is one of the qualitative research methods, was preferred in this study. A total of 67 theses, 47 master's and 20 doctoral theses, constituted the research data. These theses, which were analyzed according to various variables, were examined according to the departments, fields, levels, subjects studied, skills and various variables and their statistics were given. Accordingly, it was seen that most of the studies were conducted in the fields of science and mathematics. Looking at the school levels of the samples studied, it was found that middle school students were mostly preferred, followed by primary school and university students. When the methods used in these studies were examined, it was concluded that the experimental method was used by far. In doctoral dissertations, it was seen that mostly skills and thinking skills were examined in research variables. In master's theses, it was seen that variables such as academic achievement, motivation and attitude were mostly examined. The fact that project-based learning can be used at a wide range of levels and that it can be used to develop various skills and thinking skills supports that this method can be useful and effective.
Project-based learning project-based learning method thesis review document review
Proje tabanlı öğrenme, bilimsel bir yaklaşıma sahip olması ve öğrenci merkezli olması nedeniyle öğrencilerin yaratıcılık sorunlarının üstesinden gelmek için de uygun bir öğrenme yöntemi ya da yaklaşımı olarak gösterilmektedir. Öğretim sürecinde öğrencilerin öğrenme çıktılarını desteklemek ve becerilerini geliştirmek için çeşitli alanlarda ve kademelerde tercih edilen proje tabanlı öğrenme yaygın olarak kullanılmaktadır. Öğrenme sürecinde öğrenenin aktif olması, süreç değerlendirmesinin yer alması ve süreç sonunda ürün elde edilmesi gibi unsurları ön plana çıkan özellikleri arasındadır. Bu araştırmanın amacı proje tabanlı öğrenmeyi kullanan 2012-2022 yılları arasındaki yüksek lisans ve doktora tezlerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Buna göre bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman analizi tercih edilmiştir. 47 yüksek lisans, 20 doktora olmak üzere toplam 67 tez araştırma verilerini oluşturmuştur. Çeşitli değişkenlere göre analiz edilen bu tezler çalışılan bölümlere, alanlara, kademelerine göre çalışılan konulara, becerilere ve çeşitli değişkenlere göre incelenmiş ve istatistikleriyle verilmiştir. Buna göre en çok fen ve matematik alanlarında çalışıldığı görülmüştür. Çalışılan örneklemlerin okul kademelerine bakıldığında en çok ortaokul öğrencileriyle, sonrasında ilkokul ve üniversite öğrencilerinin tercih edildiği bulunmuştur. Bu araştırmalarda kullanılan yöntemlere bakıldığında ise açık ara farkla deneysel yöntemin kullanıldığı sonu da elde edilmiştir. Doktora tezlerinde araştırma değişkenlerinde çoğunlukla beceri ve düşünme becerilerinin incelendiği görülmüştür. Yüksek lisans tezlerinde ise daha çok akademik başarı, motivasyon, tutum gibi değişkenlerin incelendiği görülmüştür. Proje tabanlı öğrenmenin gerek geniş aralıktaki kademelerde kullanılabilmesi, gerekse çeşitli beceri ve düşünme becerileri geliştirme konusunda çalışılması bu yöntemin kullanışlı ve etkili olabileceğini destekler niteliktedir.
Proje tabanlı öğrenme proje tabanlı öğrenme yöntemi tez inceleme doküman inceleme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 4 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.