Bu çalışmanın amacı aktif öğrenme gruplarındaki kültürlerarası etkileşim örüntülerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma grubunu 15-17 yaş aralığındaki, 9., 10 ve 11. sınıfta eğitimlerine devam etmekte olan 28 öğrenci oluşturmaktadır. Söz konusu katılımcı öğrenciler Romanya, Polonya ve Türkiye’de yer alan güzel sanatlar liselerinde öğrenim görmektedirler. Bu üç okul, Erasmus+ Programı tarafından desteklenen “Sanat Köprüleri Oluşturmak” (Building Bridges through Arts) Projesi kapsamında ortak etkinlikler yürütmek amacı ile biraraya gelmişlerdir. Etkinlikler, aktif öğrenme grupları şeklinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Görüşme sorularının analizi sonucunda öğrenciler, aktif öğrenme grupları oluşturulmasının farklı kültürleri tanıma, kişiler arası etkileşimin güçlenmesi, işbirliğine teşvik etmesi, birlikte ürün oluşturulması, birlikte karar vermeyi kolaylaştırması, zamanı olumlu yönetme konusunda görüşler bildirmişlerdir.
aktif öğrenme grupları etkileşim örüntüleri kültürlerarası iletişim Erasmus + Program
The aim of this study is to reveal intercultural interaction patterns in active learning groups. The study group consists of 28 students between ages of 15-17 who continue their education in the 9th, 10th and 11th grades. The participating students in question are studying at fine arts high schools in Romania, Poland and Türkiye. These three schools came together to carry out joint activities with the scope of the “Building Bridges through Arts” Project supported by Erasmus+ Programme. Activities were carried out in active learning groups. Semi-structured interview questions were used in the study. As a result of the analysis of the interview questions, students expressed opinions that creating active learning groups helped them learn about different cultures, strengthen interpersonal interaction, create products together; encourage collaboration, facilitate making decisions together and enhance positive time management.
Active learning groups interaction patterns intercultural communication Erasmus + Program
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hayat Boyu Öğrenme, Çok Kültürlü Eğitim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 25 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.