Örgütler, rekabetin yoğun olduğu ve sürekli değişen ortamda performanslarını arttırmak için mevcudu geliştirme ve keşfetme stratejilerini uygulamak zorunda kalmaktadırlar. Ancak her iki yeteneği aynı anda kullanma anlamına gelen eşit iki yönlülüğü başarmak o kadar kolay değildir. Bunun için örgütün girişimci yeteneğinin de olması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, girişimci yönlülüğün örgüt performansına olan etkisinde keşfetme ve mevcudu geliştirme inovasyon stratejilerinin aracı etkisinin tespit edilmesidir. Hatay’da 10-750 çalışana sahip imalat sektöründeki üst düzey yöneticilere uygulanmış anketlerden elde edilen verilerle, aracı değişkenin belirlenmesine yönelik hiyerarşik regresyon analizi kullanılmıştır. Literatürden farklı olarak eşit iki yönlülüğün boyutları; ‘ürün/teknoloji keşfetme’, ‘pazarı keşfetme’, ‘mevcut ürün/teknoloji geliştirme’ ve ‘mevcut pazarı geliştirme’ olarak belirlenmiş olup her biri için ayrı analiz yapılmıştır. Analiz sonucunda ürün/ teknoloji keşfetme, pazarı keşfetme, mevcut ürün/teknoloji geliştirme boyutları, girişimci yönlülük ve performans arasındaki ilişkide aracı değişkenler olarak bulunmuştur.
Girişimci Yönlülük Eşit İki Yönlülük Keşfetme Mevcudu Geliştirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.