Farkındalık ve ürünlere yönelik talep yaratma konusunda giderek artan nüfuzları, bloggerları
markalar için vazgeçilmez birer pazarlama oyuncusuna d.nüştürmüştür. Zaman içinde
oluşturdukları takipçi tabanlarına yönelik sürekli içerik paylaşımında bulunan bu dijital elitler,
Nüfuz Pazarlaması’nın yeni otoriteleri haline gelmiştir. Markalar ise ticari değeri olan bu içeriğin
parçası olmanın yolu olarak genellikle ürün yerleştirme çalışmalarını seçmektedir. Bu çalışmanın
amacı, Türkiye’deki moda Instabloggerları’nın yaptıkları Instagram paylaşımlarına içerik analizi
yöntemi uygulayarak ürün yerleştirme pratiklerinin belirleyici unsurlarını ortaya koymaktır.
Yapılan analiz sonucunda, hesabın büyüklüğü (Mega, Orta Gü., Mikro) ve türünün (Sokak
Modası/Yüksek Moda) yapılan ürün yerleştirmelerin belirginlik, interaktivite, anlatısal uyum ve
etkileşim düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı farklar yarattığı bulgulanmıştır.
Nüfuz Pazarlaması Ürün Yerleştirme Instagram Moda Instabloggerı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.