Günümüzde devletler vatandaşların tercihlerine dayalı daha rasyonel kamu politikaları geliştirmeye ve daha iyi
kamu hizmeti sunmaya yönelik bir baskı altındadırlar. Bu nedenle, son dönemde gerek gelişmiş gerekse gelişmekte olan
ülkelerde gerçekleştirilen reformlar vatandaş-temelli kamu yönetimini inşa etmeyi hedeflemektedir. Kamu kurumu-vatandaş
etkileşimini sağlamak vatandaş-temelli kamu yönetimini inşa etmenin önemli bir boyutunu oluşturmaktadır. Kamu kurumuvatandaş
etkileşimi, vatandaşların politika oluşturma ve hizmet sunma süreçlerine dâhil edilmesini ve kamu kurumları ile
vatandaşlar arasındaki ilişkilerin geliştirilmesini gerektirmektedir. İnternet alanındaki son gelişmeleri yansıtan sosyal medya,
bu ilişkinin geliştirilmesinde yeni fırsatlar sunma potansiyeline sahiptir. Çünkü, sosyal medyanın doğasında, ortak içerik
üretimi ve iki yönlü iletişim vardır. Bununla birlikte, sosyal medyanın kamu kurumu-vatandaş etkileşimini destekleyip
desteklemediğini analiz eden ampirik çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu bağlamda, bu çalışma bir ölçüm seti kullanarak,
bir sosyal medya aracı olarak Facebook aracılığıyla Türkiye’deki belediyelerin vatandaşla etkileşim düzeylerini ölçmeyi ve
belediyeleri bu açıdan tasnif etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın bulgularına göre, Türkiye’de Facebook’ta belediyelerin
vatandaşla etkileşim düzeyi oldukça düşüktür. Bu bulgu, ilgili literatürdeki diğer çalışmaların bulguları ile uyumludur.
Kamu Kurumu-Vatandaş Etkileşimi Belediye Sosyal Medya Facebook
Today, governments are under the pressure to make rational public policies based on citizens’ preferences and to provide better public services. Therefore, the administrative reforms implemented both in developed and developing countries in recent years aim at building citizen-centred public administration. Citizen engagement constitutes a significant dimension of building citizen-centred public administration. Citizen engagement requires the inclusion of citizens into the processes of making public policies and providing public services, and improving the relationships between the public institutions and citizens. The socialmedia that reflect the latest developmentsin the field ofinternet have the potential to offer new opportunities in improving this relationship. However, there is a need for empirical studies that analyze whether the social media support the citizen engagement. In this context, this article, using a metrics set, aims at measuring the level of citizen engagement with municipalities through Facebook as a social media tool in Turkey and categorizing the municipalitiesfrom this particular perspective. The findings of our empirical analysis have revealed that in Turkey, the level of citizen engagement with municipalitiesthrough Facebook islow level. The findings obtained from this empirical analysis have some strong similarities with previousstudiesin the relevant literature.
Citizen engagement Municipality Social Media Facebook Metric Set
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 72 Sayı: 3 |