Türk yükseköğrenim sistemi, 1980’li yıllardan bu yana uygulanan “her ile bir üniversite politikası”
(HİBÜP) ile birlikte, büyük bir dönüşüm sürecinin içerisine girmiştir. Bu çalışmada, HİBÜP’ün genel olarak
Türkiye ekonomisinde, özel olarak da yükseköğrenim sisteminde ölçülebilir ve kalıcı nitelikte bir iyileşmeye
yol açmadan, akademik enflasyon sorununa neden olduğunu ileri sürülmektedir. Akademik enflasyon, lisans
derecesine sahip mezunların, arzu ettikleri pozisyonlarda ve beklenti içine girdikleri göreceli yüksek ücret
seviyelerinde istihdam edilememesi durumudur. Bugün, birçok yazarın “genç işsizlik” adını verdiği yapısal
sorunun kaynağında, bilim ve teknoloji alanında politika yapıcıların, akademik enflasyona yol açan HİBÜP
konusundaki ısrarı yatmaktadır.
Yükseköğrenimin metalaşması Eğitimin kitleselleşmesi Eğitim iktisadı Bilim ve teknoloji politikası Akademik kapitalizm
Since the 1980s, the so-called policy of “a university in every city” has transformed the Turkish higher learning system. In this paper, we argue that the increase in the number of academic institutions in Turkey has given rise to academic inflation without any significant improvements in the country’s higher learning system. Academic inflation is a process in which university graduates are not able to find jobs that offer them higher wages and more attractive working conditions. The policy of “a university in every city” that the governments have kept running, against all the criticisms, has led to a structural problem in the Turkish economy that has been known as “youth unemployment”.
Commodification of higher learning Massification of education Economics of education Science and technology policy Academic capitalism
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 74 Sayı: 3 |