Yönetişim ve ortaklaşa yönetişim modelleri Dünya Bankası, Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD), Birleşmiş Milletler gibi uluslarötesi kuruluşların ulusal, bölgesel ve küresel politikalara daha güçlü nüfuz etmelerini sağlamıştır. Bu kuruluşlar arasında OECD, yapısal reformlar aracılığıyla politika transferi yapan güçlü aktörlerden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. OECD, pandemi öncesi ve sonrasında yürüttüğü ülke çalışmaları ile politika yönlendirmesi yapmaktadır. Bu çalışmanın amacı ülkeler ile hukuki ilişkisi diğer küresel aktörlerden farklı olan OECD’nin hukuki ve finansal yaptırım gücünü araştırmak ve OECD politikalarının ülkeler ve dönemler itibariyle tutarlılığını ve başarı düzeyini incelemektir. OECD’nin ülkeler ile yaptığı çalışmalardaki yaptırım araçlarına ulaşılması çalışmanın önemli kısıtlarından olmuştur. Çalışmanın literatürdeki diğer eserlerden farkı OECD politika transfer faaliyetlerini örnek ülkeler kapsamında incelemesinin yanında bu faaliyetleri pandemi öncesi dönem ve post-pandemi dönemi için ayrı ayrı ortaya koymasıdır. Çalışmanın bir diğer farkı ortaklaşa yönetişim modelinin pandemi sonrasındaki hareket yöntemini incelemesidir. Makale, pandemi öncesi ve sonrası dönemde Litvanya, Yunanistan, Hollanda ve İtalya’ya sunulan politika önerilerini karşılaştırmakta ve bu karşılaştırma üzerinden post-pandemi döneminde ortaklaşa yönetişim modelindeki ortaklık yapısı değişikliğini ve yönetişim teorisinin gelişimini ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Yönetişim Ortaklaşa Yönetişim OECD Politika Transferi Post-Pandemi Politikaları
Governance and cooperative governance models have enabled transnational organizations such as the World Bank, Organization for Economic Cooperation and Development (OECD), and the United Nations to more strongly advocate global policies. Among these organizations, OECD emerges as one of the powerful actors that make policy transfers through structural reforms. The OECD provides policy guidance with its country studies before and after the pandemic. The aim of this study is to examine the enforcement power of the OECD, which has a different legal relationship with countries than other global actors, and to examine the consistency and success of the OECD policies by countries and periods. Accessing the sanctions tools in the OECD's work with countries has been one of the important limitations of the study. The distinction of the study from other works in the literature is the examining OECD policy transfer activities within the scope of sample countries, presenting these activities for the pre-pandemic period and post-pandemic period and investigating the development of the cooperative governance. The article compares the policy reccomendations of Lithuania, Greece, the Netherlands and Italy before and after pandemic and aims to reveal the development of the governance theory in the post-pandemic period.
Governance Cooperative Governance OECD Policy Transfer Post-Pandemic Policies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 9 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 SBF Dergisi Erken Görünüm |