BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık sektöründe sosyal pazarlamanın kullanımı

Yıl 2012, , 53 - 72, 01.03.2012
https://doi.org/10.1501/Asbd_0000000005

Öz

Sosyal pazarlama, ticari pazarlama unsurlarını kullanarak, sosyal değişime neden olacak, programların planlanması ve uygulanmasıdır. Bu pazarlama tekniğinde amaç, organizasyonun faaliyetlerini yürütürken hiçbir finansal fayda beklemeden açık ve adil bir şekilde davranış değişimini pazarlamaktır. Sosyal pazarlama sağlık sektöründe sağlığı koruma ve geliştirme faaliyetleri ile kamu sağlık kurumlarında kullanılmaktadır

THE USE OF SOCIAL MARKETING IN THE HEALTH SECTOR

Yıl 2012, , 53 - 72, 01.03.2012
https://doi.org/10.1501/Asbd_0000000005

Öz

Social marketing is planning and implementing of marketing programs that will lead to social change by using elements of commercial marketing. The aim of this marketing technique is to market behaviour change simply and fairly without waiting for any financial benefits carrying out the activities of the organization. Social marketing is known to be used in the public health organizations with health protection and promotion activities in the health sector. In this study, it is intended to present the importance and usage of social marketing in the health sector. For this purpose, firstly the definition, purpose of social marketing and differences and similarities with the commercial marketing was theoretically examined, and then some examples were given for the use of social marketing in the health sector

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA35VG76TR
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gamze Bayın Bu kişi benim

Yasemin Akbulut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012

Kaynak Göster

APA Bayın, G., & Akbulut, Y. (2012). Sağlık sektöründe sosyal pazarlamanın kullanımı. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(1), 53-72. https://doi.org/10.1501/Asbd_0000000005