Bu araştırmada, ergenler ile anne-babalarının empatik becerilerinin incelenmesi ve ergenin cinsiyetinin ergenlerin ve anne-babalarının empatik becerileri üzerinde farklılığa neden olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara il merkezinde bulunan lise ikinci sınıfta öğrenimine devam eden 300 ergen ve anne-babaları (300 anne, 300 baba) olmak üzere toplam 900 kişi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Demografik Bilgi Formu ile Dökmen tarafından geliştirilen Empatik Beceri Ölçeği B Formu (EBÖ-B Formu) kullanılmıştır. Verilerin analizinde; iki faktörlü varyans analizi (ANOVA) ve Tukey testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, ergenin, anne ve babanın empatik becerileri arasında anlamlı bir farklılığın olduğu (p<01), ergenin cinsiyetinin ergenlerin, anne ve babaların empatik becerilerinde anlamlı bir farklılığa neden olmadığı saptanmıştır (p>.05)
In this study, examination of adolescents and their parents' empathic skills and adolescent gender differences on the variables of adolescents and their parents' empathic skills to determine whether there is cause. The study group, who continued his education in the second year high school located in the city center of Ankara, 300 adolescents and their parents (300 mothers, 300 fathers) has established a total of 900 people. Data collection tools used in the study included a Demographic Information Form and Empathic Ability Scale-Form B developed by Dökmen. Analysis of the data, two-factor analysis of variance (ANOVA) and Tukey's test was used. As a result, the empathic skills of the adolescent, mother and father was significant difference between empathic skills (p <01), gender of adolescents does not cause a significant difference on the empathic skill of adolescents, mothers and fathers (p> .05)
Diğer ID | JA74ES98NB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 |