BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim II. Kademe öğrencilerinin kahvaltı alışkanlıkları

Yıl 2012, , 141 - 156, 01.03.2012
https://doi.org/10.1501/Asbd_0000000011

Öz

Bu araştırmanın amacı farklı sosyo-ekonomik düzeydeki ilköğretim II. kademe öğrencilerinin kahvaltı yapma alışkanlıklarını saptamaktır. Araştırma, Konya il merkezinde farklı sosyo ekonomik düzeylerdeki 6 farklı ilköğretim okuluna devam eden 12-15 yaşlarındaki 277’si kız, 284’ü erkek toplam 561 öğrenci ile birlikte yürütülmüştür. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak, antropometrik ölçümler ile birlikte anket formu kullanılmıştır. Veriler üzerinde gerekli istatistiksel çözümlemeler için SPSS 13.0 paket programından yararlanılmıştır. Gerekli yerlerde aritmetik ortalamalar alınmıştır. Toplumun geleceğini oluşturacak nesillerin, güne istekli başlaması, aktivitelerini elverişli bir şekilde sürdürmesi, öğrenme öğretme süreçlerinde etkili şekilde yer alması, sağlıklı bir şekilde büyümesi ve gelişmesi için sabah kahvaltısının beslenmedeki önemini bilmeleri gerekmektedir. Okul müfredatlarında beslenme dersleri artırılmalı ve kahvaltının önemi çocuklara değişik faaliyetlerle anlatılmalıdır

BREAKFAST HABITS OF THE SECOND LEVEL OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS

Yıl 2012, , 141 - 156, 01.03.2012
https://doi.org/10.1501/Asbd_0000000011

Öz

The objective of this research was to determine the habits of having breakfast of the second level of primary school students in different socioeconomic levels. The research has been conducted among the 561 adolescents of whom 277 are girls, 284 are boys between 12-15 ages and attend to 6 different primary schools at different socio-economic levels in the center of Konya. In this research in which scanning model was used, in addition to antropometric measurements, questionnaire form was also used. SPSS 13.0 packet programme was used for necessary statistical analysis on data. Arithmetic averages were taken where necessary. It is required to get generations who will form the future of the society to comprehend the importance of breakfast in nutrition to start a day willingly, to carry on the activities in a convenient way, to take part in teaching-learning process effectively and to grow up and develop healthily. Also, it is offered to increase the nutrition lessons in school curriculums and tell the importance of breakfast to the students by different activities in the schools

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA67KU99JY
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yahya Özdoğan Bu kişi benim

Semahat Altuhul Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012

Kaynak Göster

APA Özdoğan, Y., & Altuhul, S. (2012). İlköğretim II. Kademe öğrencilerinin kahvaltı alışkanlıkları. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(1), 141-156. https://doi.org/10.1501/Asbd_0000000011