Fonların arz ve talebi süreci içerisinde ekonominin sağlıklı işleyişine olanak sağlayan bankaların önemi büyüktür. Sanal dünyada internet üzerinden sürdürülen e-ihracatla yurtdışına mal veya hizmet satışı yapılmaktadır. Sınır ötesi ticarette rekabet edilebilecek güçlü firmaların alışverişin kesintisiz sürdürülmesi için bankaların sundukları ürün ve hizmetleri özenle seçmeleri gerekmektedir. Mal ve hizmetlerin satışının yapılabilmesi için pazar yerine, ödeme sistemlerine, alıcı kitlesine ve satış sözleşmelerine ihtiyaç duyulmaktadır. Ödeme sağlayıcılar tarafından kabul edilen para birimleri, ek maliyetler ve her türlü şartlar kurumlar ve müşteriler tarafından değerlendirilmekte en uygun koşul ve hızda imkan sunanlar tercih edilmektedir. Teknolojideki gelişmelerle birlikte müşterilerin global pazarlardaki ürünlere erişim istekleri ve farklı alternatiflere ulaşabilmeleri hem çeşit hem fiyat açısından değerlendirmelerini kolaylaştırmaktadır. Bu açıdan bankaların internet sitelerinde paylaştıkları her türlü bilgi hem ürün ve hizmetler için bilgilendirici hem de karşılaştırmalara olanak sağlamaktadır. Bu çalışma nitel olarak tasarlanmıştır. Çalışmada bankaların e-ihracat çözümleri için resmi internet sitelerindeki bilgilere ulaşılmış ve bildirimleri incelenmiştir. Çalışmanın halihazırda e-ihracat yapan ya da bu alana yönelecek kurumlar için ve alanla ilgilenen araştırmacılar için yararlı olacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uluslararası Ticaret (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 1 |