İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BANKALARIN E-İHRACATA YÖNELİK ÇALIŞMALARI

Yıl 2024, Cilt: 15 Sayı: 1, 119 - 138, 17.07.2024

Öz

Fonların arz ve talebi süreci içerisinde ekonominin sağlıklı işleyişine olanak sağlayan bankaların önemi büyüktür. Sanal dünyada internet üzerinden sürdürülen e-ihracatla yurtdışına mal veya hizmet satışı yapılmaktadır. Sınır ötesi ticarette rekabet edilebilecek güçlü firmaların alışverişin kesintisiz sürdürülmesi için bankaların sundukları ürün ve hizmetleri özenle seçmeleri gerekmektedir. Mal ve hizmetlerin satışının yapılabilmesi için pazar yerine, ödeme sistemlerine, alıcı kitlesine ve satış sözleşmelerine ihtiyaç duyulmaktadır. Ödeme sağlayıcılar tarafından kabul edilen para birimleri, ek maliyetler ve her türlü şartlar kurumlar ve müşteriler tarafından değerlendirilmekte en uygun koşul ve hızda imkan sunanlar tercih edilmektedir. Teknolojideki gelişmelerle birlikte müşterilerin global pazarlardaki ürünlere erişim istekleri ve farklı alternatiflere ulaşabilmeleri hem çeşit hem fiyat açısından değerlendirmelerini kolaylaştırmaktadır. Bu açıdan bankaların internet sitelerinde paylaştıkları her türlü bilgi hem ürün ve hizmetler için bilgilendirici hem de karşılaştırmalara olanak sağlamaktadır. Bu çalışma nitel olarak tasarlanmıştır. Çalışmada bankaların e-ihracat çözümleri için resmi internet sitelerindeki bilgilere ulaşılmış ve bildirimleri incelenmiştir. Çalışmanın halihazırda e-ihracat yapan ya da bu alana yönelecek kurumlar için ve alanla ilgilenen araştırmacılar için yararlı olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Alhatti, A. A. & Konak, A. (2022). Dış Ticaretin Gelişimi Açısından Bankacılık Sektörünün Önemi: Türkiye Örneği. Fiscaoeconomia, 6(2), 572-600.
  • Akbank, (2022). https://www.akbank.com/tr-tr/hizmetler/Sayfalar/ihracatcinin-gucu-kampanyasi.aspx
  • Ayanoğlu, Y. (2013). Bankaların kuruluşu ve organizasyon yapısı. Bankaların yönetimi ve denetimi içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Aydın, N. (2012). Bankacılık ve Sigortacılığa Giriş, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
  • E-Ticaret Bilgi Platformu (2022). https://www.eticaret.gov.tr
  • Ideasoft, (2022). https://www.ideasoft.com.tr/ihracat-nedir-e-ihracat-nasil-yapilir/
  • İhracatı Geliştirme Merkezi (2018). E-ticaret, e-ihracat, e-uluslararası ticaret, e-dış ticaretin; dış ticarete etkileri. https://www.igeme.com.tr/e-ticaret-e-ihracat-e-uluslararasi-ticaret-e-dis-ticaretin-dis- ticarete-etkileri/
  • T.C. Ticaret Bakanlığı (2019). Dijital ticaret tanım ve kavramlar. https://www.ticaret.gov.tr/hizmet- ticareti/elektronik-ticaret/dijital-ticaret-tanim-ve-kavramlar
  • Toplu Yılmaz, Ö. ve Bayram, O. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Türkiye’de E-ticaret ve E-ihracat, Kayseri Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(6), 37-54
  • Türk Ekonomi Bankası, 2022). https://www.teb.com.tr/firmaniz-icin/propars-kampanyasi/
  • Türkiye İş Bankası, (2022). https://www.isbank.com.tr/is-ticari/eticaret-ve-eihracat-cozumleri
  • TÜSİAD (2019). E -Ticaret Raporu, https://www.eticaretraporu.org
  • Uludağ İhracatçı Birlikleri –UİB (2017). E-dış ticaret raporu. UİB Yayınları.
  • Webrazzi (2018). E-ihracat rehberi. https://webrazzi.com/2018/11/14/turkiyenin-e-ihracat-gelecegi-ve- hedef-pazarin-belirlenmesindeki-anahtar-unsurlar/
  • Worldef, (2022). https://worldef.net/e-ihracatta-kullanilan-odeme-yontemleri/ Yapı Kredi Bankası, (2022). https://www.yapikredikobi.com.tr/kobi/dis-ticaret-finansmani
  • Yetiz, F. (2016). Bankacılığın Doğuşu ve Türk Bankacılık Sistemi, Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(2),107-108.
  • Yurttadur, M. ve Bulut, K. (2015). Türkiye’de Bankacılık Sektörünün Finansal Yapısı ve Bu Yapının Müşteri Tercihine Etkisi, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi,10(2), 166-178.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Uluslararası Ticaret (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hale Nur Güler 0000-0002-6333-1849

Yayımlanma Tarihi 17 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 15 Haziran 2024
Kabul Tarihi 15 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güler, H. N. (2024). BANKALARIN E-İHRACATA YÖNELİK ÇALIŞMALARI. Avrasya Dosyası, 15(1), 119-138.