Markalar işletmelerin
başarısı üzerinde en az makine, tesis, araç-gereç ve insan kaynakları kadar,
bazı durumlarda söz konusu unsurlardan çok daha önemli olabilmektedir. Markalar
işletmeye artı değer katmakta gelecekteki konumlarını daha da
güçlendirmektedirler. Stratejik bir varlık olarak markanın yaratılması uzun ve
planlı çalışmalar sonucunda olur. Kısa dönemli satışlara odaklanan bir yönetim
anlayışının değerli bir marka ortaya çıkarması beklenemez. Bu anlamda
işletmelerin marka değeri yaratabilmeleri onların içsel ve dışsal iletişim
faaliyetlerine, satış gücü anketlerine, imaja yönelik reklam çalışmalarına,
rekabet analizlerine, müşteri memnuniyeti çalışmalarına uzun dönemde ağırlık
vermeleri ile mümkündür. Çünkü bir markanın değerli olması o markanın
müşterilerin zihninde rakiplerine kıyasla daha üstün konumda yer alması
demektir. Bu da ancak üst yönetimin marka kültürünü işletmenin geneline yayması
ve bütün çalışanların markaya birlikte yatırım yapmaları ile mümkündür. Bir
markaya yatırım yapılabilmesi için söz konusu markanın değerinin doğru ve
gerçeğe uygun bir şekilde hesaplanması ve potansiyel yatırımcıların karar
almalarına yardımcı olacak şekilde finansal tablolarda sunulması büyük önem arz
etmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 2 |