BibTex RIS Kaynak Göster

Stratejik Bir Varlik Olarak Marka: Hesaplama ve Raporlama

Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 2, 1 - 18, 25.12.2016

Öz



Markalar işletmelerin
başarısı üzerinde en az makine, tesis, araç-gereç ve insan kaynakları kadar,
bazı durumlarda söz konusu unsurlardan çok daha önemli olabilmektedir. Markalar
işletmeye artı değer katmakta gelecekteki konumlarını daha da
güçlendirmektedirler. Stratejik bir varlık olarak markanın yaratılması uzun ve
planlı çalışmalar sonucunda olur. Kısa dönemli satışlara odaklanan bir yönetim
anlayışının değerli bir marka ortaya çıkarması beklenemez. Bu anlamda
işletmelerin marka değeri yaratabilmeleri onların içsel ve dışsal iletişim
faaliyetlerine, satış gücü anketlerine, imaja yönelik reklam çalışmalarına,
rekabet analizlerine, müşteri memnuniyeti çalışmalarına uzun dönemde ağırlık
vermeleri ile mümkündür. Çünkü bir markanın değerli olması o markanın
müşterilerin zihninde rakiplerine kıyasla daha üstün konumda yer alması
demektir. Bu da ancak üst yönetimin marka kültürünü işletmenin geneline yayması
ve bütün çalışanların markaya birlikte yatırım yapmaları ile mümkündür. Bir
markaya yatırım yapılabilmesi için söz konusu markanın değerinin doğru ve
gerçeğe uygun bir şekilde hesaplanması ve potansiyel yatırımcıların karar
almalarına yardımcı olacak şekilde finansal tablolarda sunulması büyük önem arz
etmektedir.




Kaynakça

  • AAKER, David (1991), Managing Brand Equity, The Free Press, New York.
  • AAKER, David (1996), Building Strong Brands, The Free Press, New York.
  • AKGÜL, Bülent (2008), “Gün Olur Bizde Marka Değeri Hesaplarız Herhalde”, http://bulentakgul.blogspot.com.tr/2007/08/gn-olur-biz-de-marka-deeri-hesaplariz.html (Erişim Tarihi: 04.11.2015)
  • AKTUĞLU, Işıl Karpat (2004), Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • ALTUNIŞIK, Remzi, ÖZDEMİR, Şuayip ve TORLAK, Ömer (2006), Modern Pazarlama, 4.Baskı, Değişim Yayınları: Sakarya
  • ATILGAN, Eda (2005), Marka Belirleyicilerinin Uluslar arası Analizi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Antalya.
  • AYAS, Nevriye (2012), Marka Değeri Algılamalarının Tüketici Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1.
  • AYDIN, Gökhan (2009), Tüketici Temelli Marka Değerinin Firmaların Finansal Performansı Üzerindeki Etkileri: Türkiye’de Bir Çalışma, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İşletme Mühendisliği Anabilim Dalı, Doktora Tezi, İstanbul.
  • BAŞÇI, Eşref Savaş (2009), Marka Değerinin Tespiti ve İMKB’DE Uygulama, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Muhasebe ve Finansman Bilim Dalı, Doktora Tezi, Ankara
  • CAMPBELL, Margaret C. (2002), “Building Brand Equity”, International Journal of Medical Marketing, 2(3).
Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 2, 1 - 18, 25.12.2016

Öz

Kaynakça

  • AAKER, David (1991), Managing Brand Equity, The Free Press, New York.
  • AAKER, David (1996), Building Strong Brands, The Free Press, New York.
  • AKGÜL, Bülent (2008), “Gün Olur Bizde Marka Değeri Hesaplarız Herhalde”, http://bulentakgul.blogspot.com.tr/2007/08/gn-olur-biz-de-marka-deeri-hesaplariz.html (Erişim Tarihi: 04.11.2015)
  • AKTUĞLU, Işıl Karpat (2004), Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • ALTUNIŞIK, Remzi, ÖZDEMİR, Şuayip ve TORLAK, Ömer (2006), Modern Pazarlama, 4.Baskı, Değişim Yayınları: Sakarya
  • ATILGAN, Eda (2005), Marka Belirleyicilerinin Uluslar arası Analizi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Antalya.
  • AYAS, Nevriye (2012), Marka Değeri Algılamalarının Tüketici Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1.
  • AYDIN, Gökhan (2009), Tüketici Temelli Marka Değerinin Firmaların Finansal Performansı Üzerindeki Etkileri: Türkiye’de Bir Çalışma, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İşletme Mühendisliği Anabilim Dalı, Doktora Tezi, İstanbul.
  • BAŞÇI, Eşref Savaş (2009), Marka Değerinin Tespiti ve İMKB’DE Uygulama, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Muhasebe ve Finansman Bilim Dalı, Doktora Tezi, Ankara
  • CAMPBELL, Margaret C. (2002), “Building Brand Equity”, International Journal of Medical Marketing, 2(3).
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yıldırım Yıldırım Bu kişi benim

İbrahim Aksu

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 18 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldırım, Y., & Aksu, İ. (2016). Stratejik Bir Varlik Olarak Marka: Hesaplama ve Raporlama. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 7(2), 1-18.