Dünya genelinde hızlı bir şekilde artmakta olan internet kullanımı, hayatın hemen hemen her alanında kendini gösterdiği gibi ticarette de birçok değişim yaşanmasına sebep olmuştur. Alışverişlerin dijital ortamlarda çevrimiçi yapılması olarak tanımlanan elektronik ticaret; Dünya’nın herhangi bir yerindeki tüketicilerin internet üzerinden alışverişlerini güvenli olarak, zaman kısıtlaması olmaksızın, az maliyetle yapabilmeleri ve daha fazla çeşit ürüne ulaşabilme gibi avantajlar sebebiyle hızla yaygınlaşmaktadır. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin e-ticarete ilişkin tutum ve kaygılarını ölçmek ve belirlenen sorunlara çözüm önerileri geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni Fırat Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrencilerin tamamı olup farklı fakültelerden seçilen 385 kişilik öğrenci grubu örneklemi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında ilgili yazından yararlanılarak yazarlar tarafından geliştirilmiş bir anket kullanılmıştır. Çalışma sonucunda; e-alışveriş sayesinde öğrencilerin daha fazla ürün seçeneğine ulaşabildikleri, internetteki ürünlerin mağazadakilere göre daha ucuz olduğu, gizlilik arz eden ürünlerin satın alınmasının daha kolay olduğundan tercih edildiği belirlenmiştir. Ayrıca öğrenciler, alışveriş sırasında kimlik bilgilerinin istenmesinden, alışverişlerde kredi kartı bilgilerinin istenmesini riskli bulmakta ve kaygılanmaktadırlar.
Elektronik ticaret İnternetten alışveriş Çevirimiçi alışveriş Öğrenci tutum ve kaygısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 2 |