Disasters are extraordinary situations that carry uncertainty of their effects the entire society, especially the regions affected by the disaster, economically, sociologically, culturally, socially and psychologically. Disasters need to be evaluated with the principle of unpredictability and handled strategically; therefore it is a necessity to ensure the correct flow of information between many disciplines. Introducing information and communication strategies from scientists to political leaders, from experts to opinion leaders ensures success in the effective management of the disaster. With communication activities carried out before disasters, it is possible to reduce the effects of damage to the society in the face of disaster. After possible disasters, in addition to assessing risks and losses, keeping the crisis management plan and communication channels open throughout the disaster is of critical importance in providing all kinds of support to disaster areas. Finally, the media has a role in fulfilling the obligation and responsibility of opinion leaders and decision makers to provide accurate, fast, effective and up-to-date news to the victims and the whole society, from the interpersonal level to the mass communication level. Within the scope of this study, disaster communication is explained through models created by communication professionals and is shaped by the strategies in the literature on disaster communication.
Strategic communication Information management Crisis communication Opinion leaders
Afetler, yarattığı etkiler bağlamında belirsizlik taşıyan, afetin etkilediği bölgeler başta olmak üzere tüm toplumu ekonomik, sosyolojik, kültürel, sosyal ve psikolojik açıdan etkileyen olağanüstü durumlardır. Bu bağlamda afetler, öngörülemezlik ilkesi ile değerlendirilmesi ve stratejik olarak ele alınması gereken durumlardır. Afetlerin, birçok disiplin arasındaki doğru bilgi akışını sağlamayı gerekli kıldığının altını çizmek gerekmektedir. Bilim insanlarından siyasi liderlere, uzmanlardan kanaat önderlerine kadar bilgi iletişim stratejilerinin ortaya konması, afetin etkili yönetiminde başarı sağlamaktadır. Olası afetlerin öncesinde gerçekleştirilen iletişim çalışmaları ile, toplumun afet karşısında alacağı hasarın etkilerinin azaltılması mümkün olabilmektedir. Olası afetlerin sonrasında ise, risklerin ve kayıpların değerlendirilmesinin yanında, kriz yönetim planı ile iletişim kanallarını tüm afet boyunca açık tutmak, afet bölgelerine her türlü desteğin sağlanabilmesi açısından kritik bir öneme sahiptir. Son olarak, afet yönetimi bağlamında kanaat önderleri ve karar alıcıların kişilerarası düzlemden kitle iletişimi düzlemine kadar mağdurlara ve tüm topluma doğru, hızlı, etkili ve güncel haberleri verme yükümlülüğü ve sorumluluğunu yerine getirmede medyanın rolü bulunmaktadır. Bu çalışma kapsamında afet iletişimi, iletişim profesyonellerince oluşturulmuş modeller üzerinden açıklanmakta ve afet iletişimine yönelik alanyazında yer alan stratejiler ile şekillenmektedir.
Stratejik iletişim Bilgi yönetimi Kriz iletişimi Kanaat önderleri.
ÇALIŞMA ETİK İLKELER ÇERÇEVESİNDE VE AKADEMİK AHLAKA UYGUN HAZIRLANMIŞTIR.
DERGİ KURULLARINA SAYGILARIMLA
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Deprem Özel Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Şubat 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 31 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 1 -Deprem Özel Sayısı- |