Butik pastacılık sektörü, özellikle Fransa gibi ülkelerde köklü bir geçmişe sahip olup, son yıllarda Türkiye'de hızla gelişen ve kişiye özel ürünler sunan bir alan olarak öne çıkmaktadır. Son yıllarda önem kazanan butik pastacılık sektörü, özellikle girişimci kadınların dikkatini çekmektedir. Girişimci kadınların bu sektörde ön planda yer almaları ve faaliyet göstermeleri istihdamının artmasına fırsat sağlamaktadır. Araştırmanın temel amacı; butik pasta üreten işletmelerdeki kadın girişimcilere yönelik Gaziantep’te ikamet eden ev hanımlarının görüşlerini tespit etmektir. Bu amaçla nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmış ve yarı yapılandırılmış bir görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırma kapsamında Gaziantep’te ikamet eden 24 ev hanımı ile görüşmeler yapılmış ve veriler toplanmıştır. Veriler NVivo 14 paket programı aracılığıyla çözümlenmiştir. Çözümleme sonucunda elde edilen bulgulardan hareketle, ev hanımlarının, satın aldıkları ürünleri tercih etmelerinin sebepleri incelendiğinde zaman ve emekten tasarruf etmek, kişiye özel tasarım, sosyal etkileşim, ürün çeşitliliği ve taze ürünler olduğu görülmüştür.
The boutique pastry sector, which has a deep-rooted history in countries like France, has recently gained traction in Turkey as a rapidly growing field offering personalized products. In recent years, the boutique pastry industry has drawn significant interest from female entrepreneurs. Their prominent role and active participation in this sector provide opportunities for increased employment. The primary aim of this study is to identify the views of housewives residing in Gaziantep regarding female entrepreneurs in boutique pastry businesses. For this purpose, an interview technique, one of the qualitative research methods, was used, and a semi-structured interview form was prepared. Interviews were conducted with 24 housewives residing in Gaziantep, and data were collected. The data were analyzed using the NVivo 14 software package. Based on the findings, the reasons for the housewives’ preference for the products they purchase include time and labor savings, personalized design, social interaction, product variety, and freshness of products.
Boutique pastry women entrepreneurship housewives Gaziantep.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gastronomi, Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Aksi belirtilmediği sürece, bu sitedeki içerik Creative Commons Attribution 4.0 International lisansı ile lisanslanmıştır. (CC-BY-NC 4.0)