Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Gaziantep İlindeki Ev Hanımlarının Butik Pasta Üretimine Bakışı

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 159 - 173, 16.01.2025

Öz

Butik pastacılık sektörü, özellikle Fransa gibi ülkelerde köklü bir geçmişe sahip olup, son yıllarda Türkiye'de hızla gelişen ve kişiye özel ürünler sunan bir alan olarak öne çıkmaktadır. Son yıllarda önem kazanan butik pastacılık sektörü, özellikle girişimci kadınların dikkatini çekmektedir. Girişimci kadınların bu sektörde ön planda yer almaları ve faaliyet göstermeleri istihdamının artmasına fırsat sağlamaktadır. Araştırmanın temel amacı; butik pasta üreten işletmelerdeki kadın girişimcilere yönelik Gaziantep’te ikamet eden ev hanımlarının görüşlerini tespit etmektir. Bu amaçla nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmış ve yarı yapılandırılmış bir görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırma kapsamında Gaziantep’te ikamet eden 24 ev hanımı ile görüşmeler yapılmış ve veriler toplanmıştır. Veriler NVivo 14 paket programı aracılığıyla çözümlenmiştir. Çözümleme sonucunda elde edilen bulgulardan hareketle, ev hanımlarının, satın aldıkları ürünleri tercih etmelerinin sebepleri incelendiğinde zaman ve emekten tasarruf etmek, kişiye özel tasarım, sosyal etkileşim, ürün çeşitliliği ve taze ürünler olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Aydın, İ. N. (2013). Yeni pazarlama stratejileri bağlamında butik pastacılık örneği (Tez No. 344820) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Maltepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches. Sage Publications.
  • Cromie, S., Birley, S. (1992). Networking by female business owners in Northern Ireland. Journal of Business Venturing, 7(3), 237–251.
  • Demir, G. (2008). Yükselen bir hizmet pazarlama uygulaması olarak butik pastane işletmeciliği ve İstanbul’daki butik pastaneler üzerine kapsamlı bir araştırma (Tez No. 227726) [Doktora tezi, İstanbul Işık Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Durmuş, G., Seyhan, M. (2023).Yeni dünyada girişimcilik. Gazi Kitapevi.
  • Durukan, L. (2021). Türkiye'de kadın girişimcilerin desteklenmesinde KOSGEB’in rolü. Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, 7(1), 17–37.
  • Humble, N. (2010). Cake: a global history. Reaktion Books.
  • İlter, B. (2008). Girişimcilik sürecinde kadın girişimcilerin karşılaştıkları sorunların analizi: kagider örneği (Tez No. 231172) [Doktora tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kaygın, E., Güven, B. (2015). Güçlü kadınlar: Türkiye’de kadının girişimciliği. Veritas Yayıncılık.
  • Keskin, S. (2014). Türkiye’de kadın girişimcilerin durumu. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi 9(1),71–94.
  • Keskin, S. (2017). Kadın ve erkek girişimciler arasındaki farklılıklar. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 64–76.
  • Kozak, M. (2018). Bilimsel araştırma. Detay Yayıncılık.
  • Lee, W. (2015). Social capital as a source of business advantages for a woman entrepreneur in the context of small-size business. Asian Social Science, 11(12), 155–167.
  • Okan, T., Sarı, S., Peker, İ. (2016). Girişimcilik başarı faktörü olarak sosyal sermaye kriterlerinin analitik hiyerarşi süreci (ahs) ile ağırlıklandırılması ve bir ölçek önerisi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1),177–194.
  • Özay, İ. N., Aydın, B., Ay, M., Teyin, G. (2022). Pasta tüketen bireylerin pasta tercihleri üzerine bir araştırma. Aydın gastronomy, 6 (2), 191–200.
  • Özdemir, A. A. (2014). Potansiyel girişimci olan kadınların motivasyon faktörleri ve eskişehir’de bir araştırma. Ege Akademik Bakış, 10 (1), 117–139.
  • Patrick, C., Stephens, H., Weinstein, A. (2016). Where are all the self-employed women? push and pull factors İnfluencing female labor market decisions. Small Business Economics, 46(3), 365–39.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Sage Publication. Sırkıntıoğlu, Y. Ş., Şencan, K. T., (2022). Kadın girişimci profili üzerine bir analiz: Amasya ili örneği. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(10) 286–300.
  • Sözer, I., Gürşen, B. (2010). Butik pastacılık. Boyut Yayıncılık. Teyin, G. (2022). Pasta tüketen bireylerin pasta tercihleri üzerine bir araştırma. Aydın Gastronomy, 6(2), 191–200.
  • Tınar, Y. (2023). Kadınların yerel yönetimler tarafından desteklenmesine yönelik nitel bir çalışma: su-mekân (Sultangazi kültür sanat ve mesleki eğitim akademisi) örneği. Troyacademy, 8 (2), 189–209.
  • Toprakcı Alp, G., Aksoy, B. (2019). Kadın girişimciliği ve sosyal sermaye: nitel bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(27), 127–148.
  • Tundui, C. H. (2013). An empirical analysis of social capital and enterprise performance in Tanzania: the case of women-owned businesses. International Journal of Developing Societies, 2(1), 50–60.
  • TÜİK. (2023). İşgücü istatistikleri, 2022. Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni. https://data.tuik.gov.tr/bulten/index?p=isgucu-istatistikleri-2022-49390.
  • Yıldız, E. (2022). Kutlamaların lezzeti ve mutluluğun resmi pastanın serüveni. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 9(89), 2179–2189.
  • Yıldırım, İ., Çıkmaz, E. (2016). Kadın girişimcilerin, kamu kurum ve kuruluşlarından destek alma sürecinde karşılaştıkları sorunlar: Gaziantep ilinde nitel bir değerlendirme. Uluslararası Sosyal Araştırmalara Dergisi, 9(47), 977–985.

Gaziantep Housewives Perspective on Boutique Cake Production

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 159 - 173, 16.01.2025

Öz

The boutique pastry sector, which has a deep-rooted history in countries like France, has recently gained traction in Turkey as a rapidly growing field offering personalized products. In recent years, the boutique pastry industry has drawn significant interest from female entrepreneurs. Their prominent role and active participation in this sector provide opportunities for increased employment. The primary aim of this study is to identify the views of housewives residing in Gaziantep regarding female entrepreneurs in boutique pastry businesses. For this purpose, an interview technique, one of the qualitative research methods, was used, and a semi-structured interview form was prepared. Interviews were conducted with 24 housewives residing in Gaziantep, and data were collected. The data were analyzed using the NVivo 14 software package. Based on the findings, the reasons for the housewives’ preference for the products they purchase include time and labor savings, personalized design, social interaction, product variety, and freshness of products.

Kaynakça

  • Aydın, İ. N. (2013). Yeni pazarlama stratejileri bağlamında butik pastacılık örneği (Tez No. 344820) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Maltepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches. Sage Publications.
  • Cromie, S., Birley, S. (1992). Networking by female business owners in Northern Ireland. Journal of Business Venturing, 7(3), 237–251.
  • Demir, G. (2008). Yükselen bir hizmet pazarlama uygulaması olarak butik pastane işletmeciliği ve İstanbul’daki butik pastaneler üzerine kapsamlı bir araştırma (Tez No. 227726) [Doktora tezi, İstanbul Işık Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Durmuş, G., Seyhan, M. (2023).Yeni dünyada girişimcilik. Gazi Kitapevi.
  • Durukan, L. (2021). Türkiye'de kadın girişimcilerin desteklenmesinde KOSGEB’in rolü. Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, 7(1), 17–37.
  • Humble, N. (2010). Cake: a global history. Reaktion Books.
  • İlter, B. (2008). Girişimcilik sürecinde kadın girişimcilerin karşılaştıkları sorunların analizi: kagider örneği (Tez No. 231172) [Doktora tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kaygın, E., Güven, B. (2015). Güçlü kadınlar: Türkiye’de kadının girişimciliği. Veritas Yayıncılık.
  • Keskin, S. (2014). Türkiye’de kadın girişimcilerin durumu. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi 9(1),71–94.
  • Keskin, S. (2017). Kadın ve erkek girişimciler arasındaki farklılıklar. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 64–76.
  • Kozak, M. (2018). Bilimsel araştırma. Detay Yayıncılık.
  • Lee, W. (2015). Social capital as a source of business advantages for a woman entrepreneur in the context of small-size business. Asian Social Science, 11(12), 155–167.
  • Okan, T., Sarı, S., Peker, İ. (2016). Girişimcilik başarı faktörü olarak sosyal sermaye kriterlerinin analitik hiyerarşi süreci (ahs) ile ağırlıklandırılması ve bir ölçek önerisi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1),177–194.
  • Özay, İ. N., Aydın, B., Ay, M., Teyin, G. (2022). Pasta tüketen bireylerin pasta tercihleri üzerine bir araştırma. Aydın gastronomy, 6 (2), 191–200.
  • Özdemir, A. A. (2014). Potansiyel girişimci olan kadınların motivasyon faktörleri ve eskişehir’de bir araştırma. Ege Akademik Bakış, 10 (1), 117–139.
  • Patrick, C., Stephens, H., Weinstein, A. (2016). Where are all the self-employed women? push and pull factors İnfluencing female labor market decisions. Small Business Economics, 46(3), 365–39.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Sage Publication. Sırkıntıoğlu, Y. Ş., Şencan, K. T., (2022). Kadın girişimci profili üzerine bir analiz: Amasya ili örneği. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(10) 286–300.
  • Sözer, I., Gürşen, B. (2010). Butik pastacılık. Boyut Yayıncılık. Teyin, G. (2022). Pasta tüketen bireylerin pasta tercihleri üzerine bir araştırma. Aydın Gastronomy, 6(2), 191–200.
  • Tınar, Y. (2023). Kadınların yerel yönetimler tarafından desteklenmesine yönelik nitel bir çalışma: su-mekân (Sultangazi kültür sanat ve mesleki eğitim akademisi) örneği. Troyacademy, 8 (2), 189–209.
  • Toprakcı Alp, G., Aksoy, B. (2019). Kadın girişimciliği ve sosyal sermaye: nitel bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(27), 127–148.
  • Tundui, C. H. (2013). An empirical analysis of social capital and enterprise performance in Tanzania: the case of women-owned businesses. International Journal of Developing Societies, 2(1), 50–60.
  • TÜİK. (2023). İşgücü istatistikleri, 2022. Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni. https://data.tuik.gov.tr/bulten/index?p=isgucu-istatistikleri-2022-49390.
  • Yıldız, E. (2022). Kutlamaların lezzeti ve mutluluğun resmi pastanın serüveni. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 9(89), 2179–2189.
  • Yıldırım, İ., Çıkmaz, E. (2016). Kadın girişimcilerin, kamu kurum ve kuruluşlarından destek alma sürecinde karşılaştıkları sorunlar: Gaziantep ilinde nitel bir değerlendirme. Uluslararası Sosyal Araştırmalara Dergisi, 9(47), 977–985.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gastronomi, Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nurdane Taş 0000-0001-7280-4663

Esra Çıkmaz 0000-0002-9576-7161

Atınç Olcay 0000-0003-0407-5467

Yayımlanma Tarihi 16 Ocak 2025
Gönderilme Tarihi 23 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 16 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Taş, N., Çıkmaz, E., & Olcay, A. (2025). Gaziantep İlindeki Ev Hanımlarının Butik Pasta Üretimine Bakışı. Aydın Gastronomy, 9(1), 159-173.



Aksi belirtilmediği sürece, bu sitedeki içerik Creative Commons Attribution 4.0 International lisansı ile lisanslanmıştır. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png