20.yüzyılda sanat, doğanın temsiline dayalı binlerce yıllık gelenekle bağlarını koparmış; sanat nesnesini reddederek eyleme doğru evrilmiştir. Schiller ve Nietzsche öğretilerinin etkin olduğu süreçte sanat ve hayat arasındaki sınırlar eriyerek, geçişkenlik kazanmıştır. Bir durumu bilinçli bir şekilde değiştirme çabası olarak tanımlanabilecek eylem, işte böyle bir atmosferde sanatın içine dahil olmuştur. İlk örneklerinin Fütürist ve Dadaist etkinliklerde gerçekleştirildiği eylemler günümüzde de bir ifade dili olarak kullanılmaktadır. Çoğunlukla deneysel ve rastlantısallığa açık eylemler zaman zaman vandalist eğilimler göstermektedir. Vandalist pek çok eylem ardında siyasal, ideolojik, psikolojik gerekçeler barındırmaktadır. Ancak, geçtiğimiz yüzyıldan bugüne sanat vandalist eylemlerin bir gerekçesi olarak karşımıza çıkabilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri (Çift kör hakem sürecinden geçmiş ve indekslenebilir makalelerdir) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 10 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)