Üniversitelerin grafik tasarım bölümlerinde tasarım eğitimi verilmektedir. Tasarım eğitimi verilirken özellikle 3 ve 4. Sınıflarda öğrencilere güncel projeler için tasarım çalışmaları istenmesi ve derslerin bu bağlamda işlenmesi öğrencilerin motivasyonunu artırmaktadır. Bu çalışmanın amacı derslerde öğrencilere bölüm tarafından yürütülen projelerdeki tasarım işlerinin verilerek dersin veriminin nasıl arttığını göstermektir. Buradan da anlaşılıyor ki bölüm tarafından proje gerçekleştirilmesi derslere de fayda sağlamaktadır. FSMVÜ Grafik Tasarım Bölümü tarafından gerçekleştirilen Uluslararası Poster Sergisi “Posterist”in sosyal medya tasarımlarının dijital yayınlar grafiği dersinde öğrencilerden tasarlanması istenmiştir. Öğrenciler tarafından tasarlanan tasarımlar ve sosyal medyadaki paylaşımlardan doküman analizi yapılarak veriler ve bulgular elde edilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Bulgularda öğrencilerin tasarımlarının nasıl kullanıldığı ve sonuçları ortaya koyulmuştur. Sonuç bölümünde projeler kapsamında işlenen derslerin öğrenciye katkısı ortaya koyulmuştur.
Çalışma üniversitelerdeki grafik tasarım bölümü üzerinden bölüm tarafından gerçekleştirilen projelere öğrencilerin dahil edilmesinin bölüm derslerine nasıl katkı sağladığını ve projenin çıktılarına nasıl yansıdığını bu bağlamda akademik projeler gerçekleştirmenin öğrenciler için de bir faydaya dönüştüğünün önemini ortaya koyması amacıyla hazırlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri (Çift kör hakem sürecinden geçmiş ve indekslenebilir makalelerdir) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 17 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)