Türkçe öğretiminde dil ve kültür
bir bütünlük oluşturmaktadır. Türkçenin söz varlığını oluşturan atasözleri,
deyimler, tekerlemeler, bilmeceler vb. kalıplaşmış ifadeler ile kültür aktarımı
büyük ölçüde sağlanmaktadır. Bu çalışmada, Türkçe öğretiminde atasözleri ve
deyimlerin kültür aktarımındaki rolü vurgulanmaktadır. Ders kitapları hedef
dilin kültürü ile öğrenci arasında bir bağ kurmaktadır. Bu amaçla “Altın Köprü
Türkçe Öğretimi Ders Kitabı (B1 Seviyesi)” atasözleri ve deyimlerin kullanımı bakımından
değerlendirilmiştir. Bu çalışmada, yöntem olarak nitel araştırma yöntemlerinden
doküman analizi kullanılmıştır. Çalışmada öncelikle dil-kültür ilişkisine yer
verilmiştir. İkinci bölümde ise “Altın Köprü Türkçe Öğretimi Ders Kitabı (B1
Seviyesi)” kültür aktarımı olarak atasözleri ve deyimlerin kullanımı bakımından
incelenmiş ve tablo hâlinde gösterilmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda söz varlığı
açısından yabancı dil olarak Türkçe öğretimi çalışmalarına bu çalışmanın yararlı
olacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)