Yazma beceri ve bilgi birikimi gerektiren
bir süreçtir. Yazma becerisinin okuma, anlama ve konuşma becerilerine dayanan
kapsayıcı bir yapısı vardır. Bu çalışmada ilköğretim çağındaki yabancı uyruklu
öğrencilerin yazma becerisi öz yeterlilikleri belirlenmiştir. Araştırma
sonucunda öğrencilerin yazma öz yeterlilikleri konusunda olumlu bir görüşe
sahip olduğu belirlenmiştir. Duygu, düşünce, hayal gibi unsurlar söz konusu
olduğu zaman öğrencilerin daha istekli olduğu ancak belirli bir konu ya da
sınırlama olduğunda yeterince istekli olmadıkları tespit edilmiştir. Dil
bilgisi konuları söz konusu olduğunda ise öğrencilerin yapabilecekleri yönünde
bir öz yeterliliğe sahip oldukları fakat bu isteğin sınırlı olduğu görülmektedir.
Öğrencilerin cinsiyet, Türkiye’de yaşama süresi ve sınıf seviyesi ile ölçek
kapsamında belirlenen faktörler arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Sonuç
olarak öğrencilerin yazma öz yeterliliklerinin yüksek olduğu ve öğrencilerin
teşvik edilmeleri durumunda başarılı sonuçlar elde edecekleri belirlenmiştir.
Sınıf seviyesi, cinsiyet ve Türkiye’de yaşama sürelerinin öz yeterlilik üzerine
etkili olmaması öğrencilerin biraz ilgi ile başarılı olacakları gerçeğini
ortaya koymaktadır.
Writing
is a process that requires ability and knowledge. Writing skill has a
fundamental that covers reading, understanding and speaking skills. This study
reveals the self-efficacy in writing of foreign primary school students. The
study states that students have a positive view towards self-efficacy in
writing. Students are willing to write when the subject is about emotions,
thoughts, dreams, etc., while the subject is restricted and predetermined, they
are not seemed so eager. When comes to grammar, students seem to have
self-efficacy on what they can do, but this self-efficacy is insufficient. It
can be seen that there is no correlation between the students’ gender, the time
they have spent in Turkey, grade and factors that are stated in the scale.
Consequently, it is revealed that students have a high self-efficacy in writing
and they can be even more succesful if they are encouraged enough. The fact
that grade, gender or the time they have spent in Turkey have no influence on
their self efficacy shows that students can be successful if they are shown
some interest.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)