Bu çalışmanın amacı fen laboratuvarı, genel fizik, genel kimya ve genel biyoloji laboratuvar dersi alan
öğrencilerin laboratuvara yönelik kaygı durumlarının ortaya çıkarılması ve bu noktalar dikkate
alınarak ilgili laboratuvar derslerinin daha verimli sürdürülmesine olanak sağlayacak önerilerde
bulunulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi
Öğretmenliği programında okuyan 174 öğretmen adayı ile çalışma yürütülmüştür. Çalışma
sonucunda öğretmen adaylarının çeşitli alt boyutlarda laboratuvara yönelik kaygı durumları ortaya
konmuş ve bu kaygı durumlarına ilişkin çözümler yorumlanmıştır.
The purpose of this study is to examine the students’ anxiety towards laboratory who take the science
laboratory, general physics laboratory, general chemistry laboratory and general biology laboratory.
Thus, under the light of the findings of the study, coming up with suggestions about these laboratory
courses in order to make them more efficient is aimed. For this purpose, 174 pre-service science
teachers in Education Faculty of Kastamonu University were participated in the study. With the
analysis of the data gathered, students’ anxiety situations under various sub dimensions were
revealed and solutions about these anxiety situations were discussed.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 14 |