Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin iş karmaşıklığı algıları ile uyum sağlama davranışlarını
gerçekleştirme düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu çalışmanın verileri 2014-‐‑2015 öğretim
yılında Bolu ili merkez ilçe sınırları içerisinde yer alan ilkokullarda görev yapan 262 sınıf öğretmeninden
elde edilmiştir. Araştırmanın verileri Morgeson ve Humphrey (2006) tarafından geliştirilen İş Dizayn
Ölçeği’nin iş karmaşıklığı faktörü ve öğretmenlerin uyum sağlama davranışlarını gerçekleştirme
düzeylerini belirlemek için ise Griffin et al. (2007) tarafından geliştirilen uyum sağlama beceri ölçeği
kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma, korelasyon ve
regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin iş karmaşıklığı algıları ile uyum sağlama
davranışlarını gerçekleştirme düzeyleri arasında olumlu ve anlamlı ilişki bulunmuş ve iş
karmaşıklığının, öğretmenlerin uyum sağlama davranışı göstermelerinin anlamlı bir açıklayıcısı olduğu
saptanmıştır.
The purpose of the present study was to explore the relationship between perceives of classroom
teachers’ job complexity and the level of performing adaptive behaviors. Data in this study were
collected from a total number of 262 classroom teachers. Classroom teachers’ perceives of job complexity
was measured using job complexity subscale of the work design questionnaire developed by Morgeson
and Humphrey (2006) and the level of performing adaptive behaviors was measured using task
adaptivity scale developed by Griffin et al. (2007). Mean, standard deviation, correlation and regression
test were used in analysis of data. Data analysis indicated that there was a significant positively
correlation between job complexity and the level of performing adaptive behaviors, and job complexity
was significantly predictor of the level of performing adaptive behaviors.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 10 |