Halk
eğitimi, toplumun bütününe hitap etmesinin yanı sıra, toplumun değer sistemini
geliştiren, kültür değerlerinin topluma mal olmasını sağlayan eğitim
faaliyetleri olarak ifade edilmektedir. Belli bir yaş aralığı yerine tüm yaş
gruplarından kursiyerlere hizmet vermesi halk eğitim merkezlerin halkın tümüne
hitap etmesine imkan vermektedir. Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin
halk eğitim merkezleri bünyesinde sağlıklı planlanıp yürütülebilmesi için
kursiyerlerin mevcut psikolojik ihtiyaçlarının tespit edilmesi gerekmektedir.
Bu kapsamda yaygın eğitim gören kursiyerlerin psikolojik ihtiyaçlarının
belirlenmesi önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, Çiğli Halk Eğitim
merkezinde öğrenim gören 18 yaş üzeri kursiyerlerin psikolojik ihtiyaçlarını
saptamak ve bu ihtiyaçları ile psikolojik semptomları arasındaki ilişkiyi
tespit etmektir. 2016 yılının Mayıs ayında Çiğli Halk Eğitim merkezindeki
çeşitli kurslara kayıtlı olan bireyler araştırmanın katılımcılarını
oluşturmaktadır. Katılımcıların 97’si kadın 1’i erkektir. Veri toplama araçları
Kısa Semptom Envanteri ile Yeni Psikolojik İhtiyaç Değerlendirme Ölçeğidir.
Araştırma sonucuna göre, kursiyerler sırasıyla en çok başarı, ilişki, özerklik
ve başatlık ihtiyacı hissetmektedir. Katılımcıların özerklik ihtiyacı ile anksiyete,
depresyon, olumsuz benlik ve hostiliteye dair semptomları ilişkili bulunmuştur.
Ayrıca, özerklik ihtiyacı katılımcıların gelir düzeyine göre anlamlı şekilde
farklılaşmaktadır.
Yaygın eğitim psikolojik ihtiyaç ruhsal belirtiler ruh sağlığı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 1 |