Araştırmanın
amacı, Genel Kimya I dersindeki konularda, geleneksel Türk sanatı ebru
etkinlikleri kullanımının fen öğretmen adaylarının fen ve sanat bütünleşmesine
yönelik öğrenme başarıları ve tutumlarına etkilerinin incelenmesidir. Çalışma Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi,
Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Programında öğrenim gören öğretmen
adaylarıyla gerçekleştirilmiş, ön-test aşamasında 156, son-test aşamasında 148
kişiye ulaşılmıştır. Katılımcılara “Bilim ve Sanat Bütünleşmesi için Tutum
Ölçeği” ile “Genel Kimya Başarı Testi” kullanılmıştır. Deney ve kontrol
gruplarının bulunduğu çalışmada, “Sıvılar ve Katılar” ile “Atomik Yapı”
konularındaki birçok kavramın öğretilmesinin ebru sanatı yardımıyla mümkün
olacağı saptanmıştır. Deneysel
etkinliklerin başında, gruba kavramsal bilgi verilmiş ve ebrunun uygulama
basamakları, sınıfa getirilen ebru sanatı malzemeleriyle gösterilmiştir. Gösteri sırasında, maddenin kimyasal özellikleri
vurgulanmış ve kavramlarla ilişkisi gösterilmiş, ardından etkinliklere
öğrenciler de katılmıştır. Deneysel çalışma sonunda, deney grubunda fen ve sanat bütünleşmesine
yönelik olumlu tutumların geliştiği ve başarıda önemli fark olduğu bulunmuştur
(p <0.05).
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 1 |