Bu çalışmanın amacı,
aktif katılımlı materyal geliştirme sürecinin fen bilgisi öğretmen adayları
(FBÖA)’nın astronomi konularındaki kavramsal anlamaları üzerine etkisini
incelemektir. Çalışma deneysel araştırma yöntemlerinden birisi olan basit
deneysel araştırma yöntemine göre yürütülmüştür. Çalışma grubu Doğu Karadeniz
Bölgesi’ndeki bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 27 üçüncü sınıf FBÖA’dan
oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Astronomi Kavram Testi (AKT) ve
Astronomi İfade Tablosu (AİT) kullanılmıştır. Veri toplama araçları, çalışma
grubuna aktif katılımlı materyal geliştirme sürecinin başında ön test ve
sonunda son test olarak iki kez uygulanmıştır. FBÖA materyal geliştirme
sürecinde ortaokul 7. sınıf “Güneş Sistemi ve Ötesi” ünitesindeki kazanımlara
göre kavram, bilgi, zihin haritaları ve kavram karikatürleri hazırlamışlardır.
Elde edilen nicel veriler, SPSS 23.00 paket programında bağımlı t testi
kullanılarak analiz edilmiştir. Ön ve son test puanlarından ulaşılan
istatiksel sonuçlar, son test lehine anlamlı bir farklılık olduğunu
göstermektedir. Aktif katılımlı materyal geliştirme sürecinin öğretmen
adaylarının kavramsal anlamasını sağlamada etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Astronomi Eğitimi Fen Bilgisi Öğretmen Adayı Kavramsal Anlama Materyal Geliştirme
The aim of this study is to examine the active participated material development process (APMDP) on
the conceptual understanding of prospective science teachers (PSTs) on astronomy topics. The study was
carried out according to the pre-experimental research method, one of the experimental research methods.
The study group consists of 27 third-grade PSTs at a state university in the Eastern Black Sea Region in Turkey.
Astronomy Concept Test (ACT) and Astronomical Statements Table (AST) were used as data collection tools.
The data collection tools were applied to PSTs twice, at the beginning of the APMDP as pre-test and at the end
of the APMDP as post-test. In the APMDP, PSTs prepared concept map, knowledge map, mind map and
concept cartoons according to the gains of the “The Solar System and Beyond” unit at the elementary school
7th grade science curriculum. The quantitative data obtained were analyzed using the paired samples t-test in
the SPSS 23.00 package program. The statistical results obtained from the pre-test and post-test scores indicate
that there is a significant difference in favor of the post-test. It has been found that the APMDP is effective in
providing conceptual understanding of PSTs
Astronomy Education Prospective Science Teacher Conceptual Understanding Material Development
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 1 |