Araştırmanın amacı; Rehberlik ve Psikolojik Danışma
(PDR) bölümünden mezun olan psikolojik danışmanların çalışma durumlarını
kariyer uyumluluğu açısından incelemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemi
ile oluşturulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu; 83 kendi alanında görev
yapan psikolojik danışman, 88 kendi alanında çalışmayan (hiçbir işte çalışmayan
veya PDR dışı alanlarda çalışan) psikolojik danışman ve 118 PDR lisans
öğrencisi olmak üzere 18-28 yaş aralığına sahip toplamda 289 kişi oluşturmaktadır.
Araştırma kapsamında, Eryılmaz ve Kara (2017) tarafından geliştirilen
“Psikolojik Danışmanlar İçin Kariyer Uyumluluğu Ölçeği” ile araştırmacı
tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde
“multinomial lojistik regresyon” analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucuna
göre; PDR mezuniyeti sonrasında herhangi bir kurumda psikolojik danışman olarak
çalışma olasılığının lisans mezuniyetindeki üniversite türünden bağımsız olarak
kariyer uyumluluğu puanı arttıkça arttığı gözlemlenmektedir. Bir diğer sonuç
ise psikolojik danışman olarak çalışmayan mezunların kariyer uyumluluk
puanlarının manidar bir şekilde öğrenci olmaya göre değişmediği
gözlemlenmektedir. Ayrıca devlet üniversitesinden mezun olan psikolojik
danışmanların, lisans öğrencilerine göre kariyer uyumluluk puanlarında bir fark
gözlemlenirken, vakıf üniversitesi mezunlarında bu farka rastlanmamıştır.
Psikolojik Danışman Kariyer Uyumluluğu Multinomial Lojistik Regresyon
The aim of this study is to examine the work status of the counselors who graduated from Counseling and guidance department (CGD) in terms of career adaptability. The study was designed in quantitative research methods. The study group of the research consists of total 289 people, whose age range is between 18 and 28, 83 of which work in their own fields as counselors, 88 of which work in other fields or do not work at all, and 118 PDR undergraduate students. Within the scope of the research, Career Adaptability Scale for Psychological Counselors, developed by Eryilmaz and Kara (2017), and personal information form prepared by the researcher were used. Multinomial logistic regression analysis was used for data analysis. The results of the study revealed the following; the possibility of working as a psychological counselor in any institution after graduating from the CGD increases as the career adaptability score increases, regardless of the type of university. Another result is that the career adaptability scores of the graduates who did not work as counselors did not change significantly compared to the scores of undergraduate students. In addition, while it is observed that there was a difference in the career adaptability scores of the counselors who graduated from the state university, there was no difference in the graduates of foundation universities.
Counselor Career adaptability Multinomial logistic regression
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 1 |