Students in today's digital age require media literacy abilities. Teachers must, however, understand and use the notion of media literacy in order to address issues such as their readiness for the lesson and their infrastructural skills, such as textbooks, activity use, and content. The purpose of this research is to present the challenges of the media literacy course from the views of the social studies and Turkish language instructors who teach it. The study group of the research, which was conducted using qualitative research methods, consists of 20 teachers working in five secondary schools located at the Center of Muş. The research data was gathered using a Semi-Structured Interview form and evaluated using the content analysis method. According to the findings, only a small percentage of teachers are aware of the skills of media literacy. A small number of teachers are also familiar with the goal and scope of the media literacy course. According to teachers, the biggest problem of the lesson is that it is elective. In addition to problems such as a lack of interest in the media literacy lesson and lack of course materials, teachers made explanations about the materials, activities, and methods they used. Finally, teachers recommended that teachers who will be teaching the lesson do student-centered training
media literacy media literacy course social studies teacher Turkish teacher
Günümüzün dijital çağındaki öğrenciler medya okuryazarlığı yeteneklerine ihtiyaç duyuyorlar. Öğretmenler derse hazırlık, ders kitapları, etkinlik kullanımı ve içerik gibi konuları doğru ele alabilmek için medya okuryazarlığı kavramını iyi anlamalıdır. Bu araştırmanın amacı, medya okuryazarlığı dersinin zorluklarını, bu dersi veren sosyal bilgiler ve Türkçe öğretmenlerinin görüşleri ile sunmaktır. Nitel araştırma yöntemleri kullanılarak yürütülen araştırmanın çalışma grubunu, Muş merkezde bulunan beş ortaokulda görev yapan 20 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmış ve içerik analizi yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin sadece küçük bir yüzdesi medya okuryazarlığı becerisinin farkındadır. Az sayıda öğretmen ise medya okuryazarlığı dersinin amacına ve kapsamını bilmektedir. Öğretmenlere göre dersin en büyük sorunu seçmeli olmasıdır. Medya okuryazarlığı dersine olan ilgisizlik ve ders materyali eksikliği gibi sorunların yanı sıra öğretmenler kullandıkları materyaller, etkinlikler ve yöntemlere ilişkin açıklamalar yaptılar. Son olarak, çalışmaya katılan öğretmenler, medya okuryazarlığı dersini verecek öğretmenlerin öğrenci merkezli eğitim yapmalarını tavsiye etmişlerdir.
medya okuryazarlığı medya okuryazarlığı dersi sosyal bilgiler öğretmeni Türkçe öğretmeni
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 2 |