Okul öncesi eğitimin verimliliği, okul öncesi öğretmeninin nitelikli olması ile mümkündür. Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı düşünebilme becerilerine sahip olması ve gelecek nesilleri bu bakış açısıyla yetiştirmesi toplum gelişimi için önem arz etmektedir. Öğretmen adaylarına bu doğrultuda eğitim vermenin, yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmenin ve yaratıcılığa karşı olumlu tutum kazandırmanın, gelecek nesillerin yaratıcılık becerilerini olumlu yönde etkileyeceği gibi, aynı zamanda okul öncesi eğitimin niteliğini arttıracağı düşünülmektedir. Bu noktadan hareketle çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümü öğrencisi 1.sınıftan 4. sınıfa kadar olan, toplam 220 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ve Özgenel ve Çetin (2017) tarafından geliştirilen “Marmara Yaratıcı Düşünme Eğilimleri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme eğilimlerinin yüksek olduğu görülmüştür. Elde edilen bulgulara göre adayların yaratıcı düşünme eğilimlerinin genel olarak anlamlı farklılık yaratmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ulaşılan sonuçlar ışığında öğretmen adayların algıları göz önüne alınarak farklı yöntem ve ölçme araçlarının kullanıldığı çalışmalar planlanmasının alana katkı sağlayacağı düşünülmüş ve bu doğrultuda önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çocuk Gelişimi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 2 |