Karma araştırma yöntemi kullanılarak yürütülen bu çalışmanın amacı Türkiye’de 6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen deprem sebebiyle geçilen çevrimiçi ve hibrit eğitime yönelik üniversite öğrencilerinin tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesinden 352 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin 228’i İngilizce hazırlık programına; 61’i Eğitim; 56’sı Edebiyat ve 27’si Fen Fakültesine devam etmektedir. Araştırmada verilerin elde edilme sürecinde Uzaktan Eğitim Değerlendirme Ölçeğinden uyarlanan maddeler kullanılmıştır. Veriler Mann-Whitney U testi ile CLAN (Bilgisayar Dil Analizi) programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre öğrencilerin depremin ardından yüz yüze eğitimden uzaktan eğitme geçişle ilgili olumsuz bir tutum geliştirdikleri belirlenmektedir. Bu olumsuz tutumun bilişsel, psikolojik ve sosyal faktörlere bağlı olduğu görülmektedir. Hazırlık sınıfındaki öğrenciler, erkek öğrenciler ile depremden etkilenen öğrencilerin çevrimiçi eğitime yönelik daha karamsar tutum içinde oldukları tespit edilmiştir.
Çevrimiçi eğitim" "Hibrit Eğitim" "Öğrenci tutumları" "Deprem sonrası
The aim of the mixed-method study is to examine the reactions and reflections of Turkish university students in response to the sudden shift to online and hybrid education due to the February 6, 2023, earthquake in Türkiye. The participants (N=352) were university students from a Turkish state university. 228 students were studying English in a one-year preparatory program, while the rest were students from the faculties of pedagogy (N= 61), literature (N=56), and science (N=7). Data were collected from an adapted questionnaire and a survey measuring students’ attitudes toward online and distant education after the earthquake. The Distance Education Evaluation Scale was used as a data collection tool. The scale items were analyzed through a Mann-Whitney U test, while for the analysis of the survey responses, content analysis and CLAN (Computerized Language Analysis) program were used. The findings indicated that university students had mostly unfavorable responses to the transition from face-to-face to online education after the devastating disaster. These reactions were primarily attributed to cognitive, psychological, and social factors. The male students, the 1st year prep program students, and the students who had been impacted by the earthquake had notably more pessimistic dispositions towards online education.
Online education” ” Hybrid Education” “Students’ attitudes” “Earthquake aftermath
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç), Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 3 |