Özgüven, sonradan kazanılan, değerlilik ve yeterlilik duyguları ile şekillenen bir kavramdır. Özgüven kazanma konusunda bireyin kendini tanıması ve keşfetmesi gerekir. Drama kişinin kendini tanıması ve keşfetmesinde önemlidir. Bu çalışmada, yaratıcı drama etkinliklerine katılmanın hemşirelik öğrencilerinin özgüvenlerine etkisi incelenmiştir.
Çalışmanın evreni hemşirelik öğrencileri olup, gönüllü olarak toplam 112 öğrencinin katıldığı araştırmada, yarı deneysel araştırma tasarımlarından tek gruplu ön test – son test tasarım modeli kullanılmıştır. Katılımcılara kişi sınırlaması yapılmamıştır ancak kalabalık bir grup olması nedeniyle gruplandırılmıştır. 28’er öğrencisinden oluşan, her sınıftan öğrencinin karışık olarak bulunduğu dört grup düzenlenmiştir. Katılımcılara, Akın (2007) tarafından geliştirilen Öz Güven Ölçeği, demografik bilgileri ve drama ile ilgili görüşlerine ilişkin sorular yöneltilmiştir. Etkinliklere başlamadan önce ve 15 hafta sonra tekrar aynı sorular ile ölçek formu uygulanmıştır. Etkinlikler sınıf ortamında, her hafta iki ders saati süresince, her oturumda yaratıcı dramanın aşamaları olan ısınma, canlandırma ve değerlendirme ele alınarak yapılmıştır.
Katılımcıların yaş ortalaması 21.64 ± 1.91’dir. Ayrıca katılımcılar etkinlik genel duygu durumlarını öncesi %21.4’ü, sonrasında ise % 28.6’sı mutlu olarak nitelendirmiştir. İç özgüven puanı öncesi 3.74, sonrası 4.18; dış özgüven puanı öncesi 3.72, sonrası 4.14; toplam özgüven puanı öncesi 3.73, sonrası 4,16 olarak hesaplanmıştır. Drama etkinlikleri özgüvenlerini daha da artırmış olup, artış istatistiksel olarak anlamlıdır. Hemşirelik öğrencilerinin drama öncesine göre sonrası özgüven puanları; cinsiyet, kiminle yaşadığı, kişilik algısı gibi değişkenler ile istatistiksel olarak anlamlı değildir.
Hemşirelik öğrencilerinin drama etkinliklerine katılmadan önce de özgüvenlerinin yüksek olduğu ancak drama etkinliklerinin öğrencilerin özgüvenlerinde artış sağladığı sonucuna varılmıştır.
Self-confidence is a concept shaped by feelings of worthiness and adequacy. To gain self-confidence, individuals need to know and discover themselves. Drama plays an important role in this process. This study examined the effect of participating in creative drama activities on the self-confidence of nursing students.
The study included 112 voluntarily participating nursing students using a one-group pre-test and post-test design. Due to the large group size, participants were divided into four groups of 28. Questions about their demographic information and views on drama, as well as the Self-Confidence Scale developed by Akın (2007), were asked. The same questions and scale were applied before starting the activities and again 15 weeks later. Activities were conducted in a classroom setting, two class hours per week, covering the stages of creative drama: warm-up, enactment, and evaluation.
The mean age of participants was 21.64 ± 1.91 years. Before the activities, 21.4% of participants described their mood as happy, and 28.6% described themselves as happy afterward. A score higher than 3.5 indicates high self-confidence. Internal self-confidence scores increased from 3.74 to 4.18, external self-confidence scores from 3.72 to 4.14, and total self-confidence scores from 3.73 to 4.16. The increase in self-confidence was statistically significant. However, the self-confidence scores were not significantly related to variables such as gender, living situation, and personality perception.
It was concluded that nursing students had high self-confidence even before participating in drama activities, but drama activities contributed to an increase in their self-confidence.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Bilimleri Eğitimi ve Program Geliştirme: Tıp, Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 18 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 1 |