Bu çalışmada öğrencilerin pygmalion algıları ile akademik öz yeterlilik düzeyleri arasındaki ilişkinin ve elde edilen verilerin demografik özelliklerle ilişkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Kesitsel tipte gerçekleştirilen bu araştırma Ağrı ilinde öğrenim görmekte olan 414 ön lisans öğrencisi üzerinde uygulanmıştır. Bu çalışmada bireylerin demografik özelliklerini belirlemeye yönelik demografik bilgi formunun yanı sıra, Akademik Öz yeterlik Ölçeği ve Pygmalion Algısı Düzeyi Ölçekleri kullanılmıştır. Veriler SPSS 24 İstatistiksel Veri Analiz Programında analiz edilmiştir. Verileri değerlendirmek için normal dağılıma uygunluk testi, t-testi, Anova, korelasyon analizi testleri kullanılmıştır. Araştırmada pygmalion algısı düzeyinin öğrencilerin sınıf düzeyi, not ortalaması ve bölümü isteyerek seçip seçmeme durumlarına göre değişiklik gösterdiği tespit edilmiştir. Akademik öz yeterlilik düzeyi ise öğrencilerin sınıf düzeyi ve not ortalamaları değişkenlerine göre farklılık göstermektedir. Pygmalion algısı düzeyi ile akademik öz yeterlilik düzeyi arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrenciler eğitmenlerinin kendilerinden daha yüksek başarı düzeyi beklenildiğini düşündüklerinde bu düşünce davranışlara yansımakta ve öğrenciler başarılı olmak için daha fazla emek göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Şubat 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 18 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 1 |