Amaç: Araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinde algılanan stres, algılanan sosyal destek ve sosyal medya bağımlılığı arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Yöntem: Araştırma, tanımlayıcı ilişkisel bir çalışmadır. Örneklemi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören 404 öğrenci oluşturdu. Veriler için Kişisel Bilgi Formu, Algılanan Stres Ölçeği, Algılanan Sosyal Destek Ölçeği ve Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu kullanıldı.
Bulgular: Pandemi döneminde öğrencilerin %71,8’i ders çalışmak için cep telefonlarını kullandı. %73,8’i çalışma saatlerinin azaldığını, %94,1’i evde geçirilen zamanın arttığını, %91,8’i ise pandemi nedeniyle bilgisayar veya telefon kullanma saatlerinde artış olduğunu belirtti. Algılanan stres, sosyal destek ve sosyal medya bağımlılık düzeyleri arasında çeşitli demografik değişkenlere göre anlamlı farklılıklar olduğu bulunmuştur.
Sonuç: Sonuçlar, öğrencilerin %86,9’unun pandemi döneminde internette geçirdikleri zamanın artırdığını gösterdi. Algılanan stres ve sosyal desteğin sosyal medya bağımlılığını etkilediği sonucuna varıldı.
COVID-19 Öğrenciler Stres Sosyal destek Sosyal medya bağımlılığı
yok
yok
Araştırmaya katılmayı kabul eden ve formları eksiksiz dolduran bilime katkı sunun öğrencilere teşekkür ederim.
Objective: The purpose of the study is to examine the relationship between perceived stress, perceived social support and social media addiction in university students.
Method: The research is a descriptive, relational study. The sample consisted of 404 students studying at the Faculty of Health Sciences. Personal Information Form, Perceived Stress Scale, Perceived Social Support Scale, and Social Media Addiction Scale-Adult Form were used for data.
Results: During the pandemic period, 71.8% of students used their mobile phones for study. 73.8% stated that their study hours have decreased. 94.1% of the students stated that the time spent at home increased, and 91.8% stated that there was an increase in the hours of using a computer or phone due to the pandemic. There were significant differences between perceived stress, social support, and social media addiction levels according to various demographic variables.
Conclusion: The results showed that 86.9% of students increased their time spent online during the pandemic period. It was concluded that perceived stress and social support affect social media addiction.
COVID-19 Students Stress, Social support Social media addiction
yok
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 25 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Bağımlılık Dergisi - Journal of Dependence