Bu makalede kıraat imamlarının birincisi kabul edilen Nâfî‘ kıraati ile İslâm dünyasında en yaygın kıraat olarak bilinen Âsım kıraatinin Hafs rivayeti arasındaki naḥiv farklılığının analiz edilmesi konusu ele alınmaktadır. Âsım’ın Hafs rivayeti Arab ülkeleri, İran, Türkiye ve orta Asya ülkeleri başta olmak üzere Müslümanların büyük çoğunluğunun okuduğu kıraat şeklidir. Âsım kıraatinden sonra Müslümanlar arasında en yaygın bir biçimde okunan kıraat Nâfî‘ kıraatidir. Nâfi‘ kıraati, Kuzey ve Batı Afrika ülkelerinde okunmakta, Nâfî‘ ve ravileri olan Kâlûn ve Verş kıraati ile mushaflar basılmaktadır. Araştırmamızda Âsım ve Nâfî‘ kıraatleri arasında bir takım nahiv farklılığının olduğu anlaşılmış, bu farklılığın isim, fiil ve harflerde olmak üzere i‘râb, izafet, hazf, takdir vd. şekillerde ortaya çıktığı görülmüştür. Bu bağlamda Nâfî‘ kıraati ve Âsım’ın Hafs rivayeti nahv bilimi açısından tahlile tabi tutularak öne çıkan bazı ayetlerin analizi yapılmıştır.
ŞİMDİDEN HER ŞEY İÇİN TEŞEKKÜRLER...
Bu makalede kıraat imamlarının birincisi kabul edilen Nâfî‘ kıraati ile İslâm dünyasında en yaygın kıraat olarak bilinen Âsım kıraatinin Hafs rivayeti arasındaki naḥiv farklılığının analiz edilmesi konusu ele alınmaktadır. Âsım’ın Hafs rivayeti Arab ülkeleri, İran, Türkiye ve orta Asya ülkeleri başta olmak üzere Müslümanların büyük çoğunluğunun okuduğu kıraat şeklidir. Âsım kıraatinden sonra Müslümanlar arasında en yaygın bir biçimde okunan kıraat Nâfî‘ kıraatidir. Nâfi‘ kıraati, Kuzey ve Batı Afrika ülkelerinde okunmakta, Nâfî‘ ve ravileri olan Kâlûn ve Verş kıraati ile mushaflar basılmaktadır. Araştırmamızda Âsım ve Nâfî‘ kıraatleri arasında bir takım nahiv farklılığının olduğu anlaşılmış, bu farklılığın isim, fiil ve harflerde olmak üzere i‘râb, izafet, hazf, takdir vd. şekillerde ortaya çıktığı görülmüştür. Bu bağlamda Nâfî‘ kıraati ve Âsım’ın Hafs rivayeti nahv bilimi açısından tahlile tabi tutularak öne çıkan bazı ayetlerin analizi yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ekim 2022 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 16 |