Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINATION OF ESKİŞEHİR AS A BRAND CITY IN CITY MARKETING

Yıl 2018, , 12 - 34, 30.06.2018
https://doi.org/10.46452/baksoder.425595

Öz

In the 21st Century marketing world, not only products
and services, but cities have also become part of marketing communication.
Capitalism plays an important role in the destruction of the differences of
cities, so city branding studies are important in terms of protecting the
originality of cities. In this study, city marketing and city branding in the
studies were tried to be explained in detail. Eskişehir, a very important
example in the implementation of the city branding studies. In the study, city
marketing and city branding issues were evaluated under separate headings and
the factors contributing to city marketing and city branding were tried to be
revealed. Finally, the elements that make Eskişehir as a brand city have been
examined and a conceptual framework has been tried to be drawn in this
direction.

Kaynakça

  • Altunbaş, H. (2007). Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Mar-kalaşması”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 4, 156-162.
  • Apaydın, F. (2011). Şehir Pazarlaması, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Apaydın, F. (2014). Şehir Pazarlaması, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Ceylan, H. (2010). Yerel Kalkınma ve Rekabet Aracı Olarak Şehir Pazarlamasında Yatırımcıların Yatırım Destinasyon Tercih Yapılarının Belirlenmesi ve Uşak Tekstil Sektöründe Bir Uygulama, Yayınlanmış Doktora Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Afyonkarahisar.
  • Çöl, Ş. (1998). Kentlerimizde Kimlik Sorunu ve Günümüz Kentlerinin Kimlik De-recesini Ölçmek İçin Bir Yöntem Denemesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Mimar Sinan Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü Şehir ve Planlama Bölümü, İstanbul.
  • Fan, Y. (2010). Branding The Nation: Towards a Better Understanding, Place Branding and Public Diplomacy, Volume: 6, Issue: 2, 97-103.
  • Hacıoğlu, H.A. (2013). Şehir Pazarlaması ve Şehir Markalaşması Çerçevesinde Şehir İmaj Algısının Ölçümü: Eskişehir’de Bir Uygulama, YayınlanmamışYüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı,Kütahya.
  • İçyer, A. (2010). Marka Kent Oluşturma Açısından Stratejik Kent Yönetimi, YayınlanmışYüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, Karaman.
  • Karakullukçu, B. (2016). Eskişehir 2013 Türk Dünyası Kültür Başkentliği’nin Ulusal Basındaki Yansımalarının Şehir Pazarlaması Ekseninde Değerlendi-rilmesi,YayınlanmışYüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Kırgız, A. C. (2011). Şehir Markalaşmasının Pazarlama Estetiği ile Desteklenmesi ve İstanbul Örneği, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Kotler, P. - Rein, I.- Haider, D.H. & Hamlin, M. A. (2002). Marketing Asian Place, John Wiley & Sons (Asia), Singapore.
  • Odabaşı, Y. - Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi, Kapital Medya Hizmetleri, Eskişehir.
  • Özdemir, A. (2013). Şehir Varlıklarının Şehir Pazarlamasındaki Önemi: Alanya Örneği, YayınlanmamışYüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Antalya.
  • Polat, C. (2007). Şehir Pazarlaması, Dünya’daki ve Türkiye’deki Gelişmeler ve Karşılaşılan Sorunlar, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, Cilt: 10, Sayı: 1-2, 231-258.
  • Sadaklıoğlu, H. (2014). Şehir Pazarlaması Açısından Algılanan Pazar Odaklılık İle Algılanan Performans Arasındaki İlişki, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Sakarya.
  • Şahin, E. (2015). Bir Destinasyon Unsuru Olarak Yerel Gastronominin Marka Şehir Pazarlamasında Etkileri: Gaziantep Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Anabilim Dalı, Gaziantep.
  • Zeren, E. (2011). Marka Kent Oluşturma Bağlamında Stratejik Kent Yönetimi: Karaman Kenti İçin Bir Model Önerisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, Malatya.
  • İnternet Kaynakları
  • Eskişehir Büyükşehir Belediyesi. (2017). Vizyonumuz ve Misyonu-muz,http://www.eskisehir.bel.tr/sayfalar.php?sayfalar_id=7, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
  • Eskişehir Büyükşehir Belediyesi. (2017). Gurur Veren Şe-hir,http://www.eskisehir.bel.tr/dosyalar/gurur_veren_sehir/tr.pdf, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
  • Eskişehir İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2017). Kent Park, http://www.eskisehirkulturturizm.gov.tr/TR,157963/kent-park.html, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
  • ETİ. (2014). Eskişehir’in İlk Akvaryumu ETİ’nin Sponsorluk Desteği İle Açıl-dı,http://www.etietieti.com/eskisehirin-ilk-akvaryumu-etinin-sponsorluk-destegi-ile-acildi, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
  • Langer, R. (2000). Place Images and Place Marketing, Department of Intercultur-al Communication and Management Copenhagen Business School, http://openarchive.cbs.dk/bitstream/handle/10398/7721/langer_place.pdf?sequence=1, (Erişim Tarihi: 06.01.2018).
  • Müze. (2017). Eskişehir Eti Arkeoloji Müze-si,http://www.muze.gov.tr/tr/muzeler/eskisehir-eti-arkeoloji-muzesi, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
  • Odunpazarı Belediyesi. (2017). Kurşunlu Külliye-si,http://www.odunpazari.bel.tr/odunpazaribelediyesi-9-kursunlu_kulliyesi, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
  • T.C. Kalkınma Bakanlığı. (2014). 2015-2019 Dönemi Eskişehir Büyükşehir Bele-diyesi Stratejik Planı,http://www.sp.gov.tr/tr/stratejik-plan/s/1253/Eskisehir+Buyuksehir+Belediyesi+2015-2019, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
  • TMO. (2017). Eskişehir’in Tarihi ve Turistik Yerle-ri,http://www.tmo.gov.tr/upload/images/subeharita/kultur/eskisehir.pdf, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
  • Tülomsaş. (2017). Tarihçe,https://www.tulomsas.com.tr/tulomsas-kurumsal/2/, (Erişim Tarihi: 02.02.2018).
  • Türkiye Kültür Portalı. (2014). Kurşunlu Camii ve Külliye-si,https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/eskisehir/gezilecekyer/kursunlu-camii-ve-kulliyesi, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
  • Yılmaz Büyükerşen Balmumu Heykeller Müzesi. (2017). Heykeller Müzesi Hak-kında,http://www.balmumuheykeller.com/hakkinda.php, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).

ŞEHİR PAZARLAMASINDA BİR MARKA ŞEHİR OLARAK ESKİŞEHİR'İN İNCELENMESİ

Yıl 2018, , 12 - 34, 30.06.2018
https://doi.org/10.46452/baksoder.425595

Öz

21. Yüzyılda pazarlama dünyasında artık sadece ürün ve
hizmetler değil, şehirler de pazarlama iletişiminin birer parçası haline gelmiştir. Kapitalizm, kentlerin farklılıklarının
yok edilmesinde önemli bir rol oynamaktadır, dolayısıyla şehir markalaşma çalışmaları,
şehirlerin özgünlüğünü korumak bakımından önemlidir.
Bu çalışmada, şehir pazarlaması ve şehir markalaşması
çalışmaları ayrıntılı bir şekilde anlatılmaya çalışılmıştır.
Eskişehir, şehir markalaşması çalışmalarının uygulanmasında çok önemli
bir örnektir. Çalışmada, şehir pazarlaması ve şehir markalaşması
çalışmaları ayrı başlıklar altında değerlendirilmiş ve şehir pazarlaması ve
şehir markalaşması çalışmalarına katkıda bulunan unsurlar ortaya konmaya çalışılmıştır. Son olarak, Eskişehir’i marka şehir haline
getiren unsurlar incelenmiş ve bu doğrultuda kavramsal bir çerçeve çizilmeye çalışılmıştır.  

Kaynakça

  • Altunbaş, H. (2007). Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Mar-kalaşması”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 4, 156-162.
  • Apaydın, F. (2011). Şehir Pazarlaması, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Apaydın, F. (2014). Şehir Pazarlaması, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Ceylan, H. (2010). Yerel Kalkınma ve Rekabet Aracı Olarak Şehir Pazarlamasında Yatırımcıların Yatırım Destinasyon Tercih Yapılarının Belirlenmesi ve Uşak Tekstil Sektöründe Bir Uygulama, Yayınlanmış Doktora Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Afyonkarahisar.
  • Çöl, Ş. (1998). Kentlerimizde Kimlik Sorunu ve Günümüz Kentlerinin Kimlik De-recesini Ölçmek İçin Bir Yöntem Denemesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Mimar Sinan Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü Şehir ve Planlama Bölümü, İstanbul.
  • Fan, Y. (2010). Branding The Nation: Towards a Better Understanding, Place Branding and Public Diplomacy, Volume: 6, Issue: 2, 97-103.
  • Hacıoğlu, H.A. (2013). Şehir Pazarlaması ve Şehir Markalaşması Çerçevesinde Şehir İmaj Algısının Ölçümü: Eskişehir’de Bir Uygulama, YayınlanmamışYüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı,Kütahya.
  • İçyer, A. (2010). Marka Kent Oluşturma Açısından Stratejik Kent Yönetimi, YayınlanmışYüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, Karaman.
  • Karakullukçu, B. (2016). Eskişehir 2013 Türk Dünyası Kültür Başkentliği’nin Ulusal Basındaki Yansımalarının Şehir Pazarlaması Ekseninde Değerlendi-rilmesi,YayınlanmışYüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Kırgız, A. C. (2011). Şehir Markalaşmasının Pazarlama Estetiği ile Desteklenmesi ve İstanbul Örneği, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Kotler, P. - Rein, I.- Haider, D.H. & Hamlin, M. A. (2002). Marketing Asian Place, John Wiley & Sons (Asia), Singapore.
  • Odabaşı, Y. - Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi, Kapital Medya Hizmetleri, Eskişehir.
  • Özdemir, A. (2013). Şehir Varlıklarının Şehir Pazarlamasındaki Önemi: Alanya Örneği, YayınlanmamışYüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Antalya.
  • Polat, C. (2007). Şehir Pazarlaması, Dünya’daki ve Türkiye’deki Gelişmeler ve Karşılaşılan Sorunlar, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, Cilt: 10, Sayı: 1-2, 231-258.
  • Sadaklıoğlu, H. (2014). Şehir Pazarlaması Açısından Algılanan Pazar Odaklılık İle Algılanan Performans Arasındaki İlişki, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Sakarya.
  • Şahin, E. (2015). Bir Destinasyon Unsuru Olarak Yerel Gastronominin Marka Şehir Pazarlamasında Etkileri: Gaziantep Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Anabilim Dalı, Gaziantep.
  • Zeren, E. (2011). Marka Kent Oluşturma Bağlamında Stratejik Kent Yönetimi: Karaman Kenti İçin Bir Model Önerisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, Malatya.
  • İnternet Kaynakları
  • Eskişehir Büyükşehir Belediyesi. (2017). Vizyonumuz ve Misyonu-muz,http://www.eskisehir.bel.tr/sayfalar.php?sayfalar_id=7, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
  • Eskişehir Büyükşehir Belediyesi. (2017). Gurur Veren Şe-hir,http://www.eskisehir.bel.tr/dosyalar/gurur_veren_sehir/tr.pdf, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
  • Eskişehir İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2017). Kent Park, http://www.eskisehirkulturturizm.gov.tr/TR,157963/kent-park.html, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
  • ETİ. (2014). Eskişehir’in İlk Akvaryumu ETİ’nin Sponsorluk Desteği İle Açıl-dı,http://www.etietieti.com/eskisehirin-ilk-akvaryumu-etinin-sponsorluk-destegi-ile-acildi, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
  • Langer, R. (2000). Place Images and Place Marketing, Department of Intercultur-al Communication and Management Copenhagen Business School, http://openarchive.cbs.dk/bitstream/handle/10398/7721/langer_place.pdf?sequence=1, (Erişim Tarihi: 06.01.2018).
  • Müze. (2017). Eskişehir Eti Arkeoloji Müze-si,http://www.muze.gov.tr/tr/muzeler/eskisehir-eti-arkeoloji-muzesi, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
  • Odunpazarı Belediyesi. (2017). Kurşunlu Külliye-si,http://www.odunpazari.bel.tr/odunpazaribelediyesi-9-kursunlu_kulliyesi, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
  • T.C. Kalkınma Bakanlığı. (2014). 2015-2019 Dönemi Eskişehir Büyükşehir Bele-diyesi Stratejik Planı,http://www.sp.gov.tr/tr/stratejik-plan/s/1253/Eskisehir+Buyuksehir+Belediyesi+2015-2019, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
  • TMO. (2017). Eskişehir’in Tarihi ve Turistik Yerle-ri,http://www.tmo.gov.tr/upload/images/subeharita/kultur/eskisehir.pdf, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
  • Tülomsaş. (2017). Tarihçe,https://www.tulomsas.com.tr/tulomsas-kurumsal/2/, (Erişim Tarihi: 02.02.2018).
  • Türkiye Kültür Portalı. (2014). Kurşunlu Camii ve Külliye-si,https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/eskisehir/gezilecekyer/kursunlu-camii-ve-kulliyesi, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
  • Yılmaz Büyükerşen Balmumu Heykeller Müzesi. (2017). Heykeller Müzesi Hak-kında,http://www.balmumuheykeller.com/hakkinda.php, (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Feride Melis Özsöz 0000-0002-8438-7876

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 21 Mayıs 2018
Kabul Tarihi 12 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Özsöz, F. M. (2018). ŞEHİR PAZARLAMASINDA BİR MARKA ŞEHİR OLARAK ESKİŞEHİR’İN İNCELENMESİ. Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2(1), 12-34. https://doi.org/10.46452/baksoder.425595

Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.    

USOBED Dergisi, Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) altında çalışmaktadır. https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.tr