Bilgi edinme hakkının genel bir hak olarak düzenlenmesi son dönemlerde oldukça yaygınlaşmaktadır. Kamu yönetim faaliyetlerinin toplum tarafından denetlenmesinde ve yönetsel hesapverebilirliğin tesisinde bilgi edinme hakkı oldukça işlevsel etkilere sahiptir. Bununla birlikte bilgi edinme hakkı ile yönetsel şeffaflık arasındaki güçlü bağın kurularak beklenen olumlu etkilerin ortaya çıkması bu hakkın düzenlenme şekline bağlıdır. İsveç modelinden esinlenerek bilgi edinme hakkını mevzuatlarının parçası haline getiren Avrupa Birliği ülkelerinde yapılan hukuki düzenlemeler benzerlikler göstermektedir. Çalışmamızın amacı Lüksemburg’da önceki yıl kanunla düzenlenen yönetsel belgelere erişim hakkına ilişkin modelin işlevselliğini ortaya koymaktır. Belge analizi gerçekleştirilen bu çalışmada belgelere erişim hakkı modelinin içeriği, istisnaları ve bu haktan kaynaklanan uyuşmazlıkların çözüm yolları ile yönetsel şeffaflıkla ilişkisi ele alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 7 Şubat 2020 |
Kabul Tarihi | 2 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.
USOBED Dergisi, Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) altında çalışmaktadır. https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.tr