In the 21st Century marketing world, not only products
and services, but cities have also become part of marketing communication.
Capitalism plays an important role in the destruction of the differences of
cities, so city branding studies are important in terms of protecting the
originality of cities. In this study, city marketing and city branding in the
studies were tried to be explained in detail. Eskişehir, a very important
example in the implementation of the city branding studies. In the study, city
marketing and city branding issues were evaluated under separate headings and
the factors contributing to city marketing and city branding were tried to be
revealed. Finally, the elements that make Eskişehir as a brand city have been
examined and a conceptual framework has been tried to be drawn in this
direction.
21. Yüzyılda pazarlama dünyasında artık sadece ürün ve
hizmetler değil, şehirler de pazarlama iletişiminin birer parçası haline gelmiştir. Kapitalizm, kentlerin farklılıklarının
yok edilmesinde önemli bir rol oynamaktadır, dolayısıyla şehir markalaşma çalışmaları,
şehirlerin özgünlüğünü korumak bakımından önemlidir.
Bu çalışmada, şehir pazarlaması ve şehir markalaşması
çalışmaları ayrıntılı bir şekilde anlatılmaya çalışılmıştır.
Eskişehir, şehir markalaşması çalışmalarının uygulanmasında çok önemli
bir örnektir. Çalışmada, şehir pazarlaması ve şehir markalaşması
çalışmaları ayrı başlıklar altında değerlendirilmiş ve şehir pazarlaması ve
şehir markalaşması çalışmalarına katkıda bulunan unsurlar ortaya konmaya çalışılmıştır. Son olarak, Eskişehir’i marka şehir haline
getiren unsurlar incelenmiş ve bu doğrultuda kavramsal bir çerçeve çizilmeye çalışılmıştır.
Şehir pazarlaması şehir markalaşması Eskişehir Şehir varlıkları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 12 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.
USOBED Dergisi, Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) altında çalışmaktadır. https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.tr